Dėl prekybos karo „Tesla“ vadovas ir JAV prezidento Donaldo Trumpo sąjungininkas Elonas Muskas atsidūrė politiškai labai keblioje padėtyje.
Pasak „Politico“, nors artimiausių D. Trumpo sąjungininkų įmonės yra santykinai apsaugotos dėl stiprios gamybos JAV, I. Musko ambicijas paversti „Tesla“ „vertingiausia pasaulio įmone“, sutelkiant dėmesį į autonominį vairavimą ir robotiką, gali sužlugdyti sąstingis tarptautinėje prekyboje.
Laisva prekyba yra „automobilių pramonės gyvybinė jėga“, – sakė „Wedbush Securities“ analitikas ir „Tesla“ rėmėjas Danas Ivesas. „Ji taip pat yra autonominių technologijų, robotikos ir ateities variklis – ne tik nacionaliniu, bet ir pasauliniu mastu“.
Dėl pražūtingo D. Trumpo prekybos karo E. Muskui gali būti beveik neįmanoma įgyvendinti savo perdėtų pažadų. Pavyzdžiui, pernai jis investuotojams pažadėjo, kad „Tesla“ „išspręs autonomijos problemą“ – tai nepaprastai ambicingas tikslas, kuriam pasiekti reikia didžiulio technologinio proveržio savaeigių automobilių srityje. Verta paminėti, kad šį pažadą jis davė dešimt metų iš eilės.
E. Muskas taip pat yra pateikęs abejotinų teiginių, kad į žmogų panašus bendrovės robotas „Optimus“ „bus didžiausias bendrovės turtas“ ir bus vertas 10 trilijonų dolerių, tapdamas „didžiausiu produktu istorijoje“. Tačiau, atsižvelgiant į Kinijos dominavimą į žmogų panašių robotų gamyboje, dėl D. Trumpo numatytų labai didelių muitų šį tikslą pasiekti bus labai sunku, o gal net neįmanoma.
Optimus bus vienas iš segmentų, kuriame muitų poveikis bus labiausiai juntamas, nes „daug šių komponentų gaunama iš užsienio, o ne iš JAV“, paaiškino bendrovės „Constellation Research“ įkūrėjas Rėjus Vangas (Ray Wang).
E. Muskas jau anksčiau yra išreiškęs nepasitenkinimą D. Trumpo planais sužlugdyti tarptautinę prekybą ir ekonomiškai izoliuoti JAV. Anksčiau šį mėnesį E. Muskas kritikavo D. Trumpą ir jo prekybos politikos architektą Peterį Navarro, pavadindamas jį „idiotu“. Jis taip pat viešai išreiškė nuomonę, kad žmonės turėtų turėti galimybę laisvai dirbti tiek Europoje, tiek Šiaurės Amerikoje ir kad tarp šių dviejų regionų turėtų būti sukurta „laisvosios prekybos zona“.
„Metams bėgant stengėmės lokalizuoti tiekimo grandinę kiekvienoje rinkoje, tačiau vis dar esame labai priklausomi nuo komponentų iš viso pasaulio“, – sausio mėn. perspėjo ‚Tesla‘ finansų direktorius Vaibavas Taneja. „Taigi muitų įvedimas, kuris greičiausiai įvyks, turės įtakos mūsų verslui ir maržoms.“
„Tesla“ jau jaučia muitų tarifų poveikį – praėjusią savaitę Kinijos interneto svetainėse buvo sustabdyti nauji tiek ‚Model S‘, tiek ‚Model X‘ automobilių užsakymai. Anksčiau „Tesla“ pasauliniai pardavimai mažėjo daugiausia dėl didėjančios antipatijos E. Muskui.
Net Musko kosmoso bendrovė „SpaceX“ gali nukentėti dėl tiekimo grandinių žlugimo, nes naudoja Kinijos technologijas. Kaip pranešė „Telegraph“, „SpaceX“ jau kreipėsi į JAV prekybos atstovus, prašydama netaikyti muitų.
Šaltinis: jauns.lv
Parašyti komentarą