Ne kiekvienas vairuotojas supranta, kad įprastas gestas prie degalinės gali turėti netikėtų pasekmių. Tai, ką daugelis laiko nekaltu bandymu papildyti baką, iš tikrųjų gali sukelti problemų laviną. Ekspertai perspėja, kad tai gali brangiai kainuoti.
Daugelis vairuotojų mano, kad po pirmojo būdingo pompos spragtelėjimo verta įlašinti dar kelis lašus, kad būtų suapvalintas kiekis arba padidintas bako talpa. Tačiau dyzelinių variklių ekspertai įspėja, kad tai gali sukelti problemų su degalų sistema. Nors tai ne visada baigiasi gedimu, šiuolaikinėse transporto priemonėse, kuriose įrengtos tikslios sistemos, net ir nedidelės klaidos gali sukelti žalos.
Po pirmojo spragtelėjimo turėtumėte sustoti
Dauguma vairuotojų yra girdėję išskirtinį garsą, kai užsiblokuoja dozatoriaus antgalis, tačiau tik nedaugelis supranta, kad tai ne tik užuomina, bet ir saugos mechanizmas. Šiuolaikinės degalų sistemos, ypač dyzeliniuose varikliuose, yra suprojektuotos su tam tikru kiekiu vietos garams.
Pildant degalus po spragtelėjimo, galima užlieti ventiliacijos sistemą, o tai gali pažeisti vožtuvus ir jutiklius, tokius kaip EVAP arba ORVR komponentus, atsakingus už dujų išleidimą. Ekspertai pabrėžia, kad dėl to gali laikinai sugesti jutiklis ir sumažėti variklio efektyvumas.
Automatinė degalų srauto sustabdymo sistema antgalyje veikia taip, kad bakas nebūtų perpildytas ir degalai neišsilietų. Šio signalo ignoravimas gali sutrikdyti tinkamą degalų sistemos veikimą, o ilgainiui gali tekti atlikti brangią diagnostiką.
Perpildę baką nesutaupysite pinigų
Naujuose dyzeliniuose automobiliuose yra integruota garų grąžinimo sistema, kuriai reikalinga laisva vieta bako viršuje. Jei bakas visiškai pilnas, degalai gali nutekėti į komponentus, kurie jo niekada nelietė. Net vienas perpildymas gali padidinti aktyvuotos anglies filtro arba slėgio jutiklių pažeidimo riziką degalų įpurškimo sistemoje.
Pasak mechanikų, tokio defekto taisymo kaina gali svyruoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų, priklausomai nuo transporto priemonės modelio ir pažeidimo masto. Kraštutiniais atvejais gali sugesti purkštukai arba aukšto slėgio siurblys, tačiau tai pasitaiko retai. Dažniausiai dėl to reikia pakeisti ventiliacijos sistemos komponentus arba atlikti kompiuterinę diagnostiką.
Temperatūra gali padaryti dar daugiau žalos
Nedaug vairuotojų supranta, kad degalų tūris plečiasi priklausomai nuo temperatūros. Dyzelinas plečiasi maždaug 0,7 procento kas 10 laipsnių Celsijaus. Ekspertai patvirtina, kad dėl nepakankamos degalų paskirstymo erdvės bake gali atsirasti nuotėkių arba padidėti slėgis.
Vėsų rytą pripildžius baką iki viršaus, įkaitęs kuras gali išsilieti arba iki popietės užlieti bako kvėpavimo sistemą. Svarbu tai, kad papildomi litrai, kuriuos vairuotojas įpila po spragtelėjimo, nesuteikia jokios naudos. Jie nepadidina tikrojo automobilio nuvažiuojamo atstumo, o gali paspartinti sistemos komponentų susidėvėjimą.
Išvada
Spragtelėjimas prie degalinės – tai ne proga įpilti dar truputį, o aiškus signalas sustoti. Ignoruodami šį įspėjimą, rizikuojate ne tik brangiu remontu, bet ir automobilio patikimumu. Geriau sustokite laiku ir išvenkite nereikalingų išlaidų bei problemų su degalų sistema.
 
					 
							 
			

 
                                
                              
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		
 
		 
		 
		 
		 
		 
		
