Jei netyčia sudaužėte ar sugadinote prekę parduotuvėje, neskubėkite iškart bėgti į kasą už ją sumokėti. Šiame straipsnyje paaiškinsime, kaip teisingai elgtis tokioje situacijoje.
Ką daryti su sugadinta preke?
Pirmiausia, turėtumėte prisiminti pagrindinę taisyklę, numatytą Civiliniame kodekse: „Asmuo, padaręs žalą, atleidžiamas nuo jos atlyginimo, jeigu įrodo, kad žala padaryta ne dėl jo kaltės.“
Jei parduotuvės lentynos neturi bortelių, o jūs netyčia užkliudėte butelį – tai ne jūsų kaltė. Tai yra parduotuvės prekių išdėstymo problema. Parduotuvė privalo užtikrinti, kad visos prekės būtų saugiai sudėtos lentynose.
Parduotuvė taip pat privalo laikytis nustatytų normų. Pavyzdžiui, atstumas tarp lentynų turi būti ne mažesnis nei:
- 1,4 m — jei prekybos plotas yra iki 100 m²
- 1,6 m — jei prekybos plotas yra nuo 100 m² iki 150 m²
- 2 m — jei prekybos plotas yra nuo 150 m² iki 400 m²
- 2,5 m — jei prekybos plotas yra didesnis nei 400 m²
Jei po to, kai sudaužėte prekę, prie jūsų pribėga apsaugos darbuotojas, turite mokėti apginti savo teises! Jis neturi teisės elgtis grubiai, grasinti ar jūsų apieškoti.
ĮSIMINKITE! Jūs privalote atlyginti žalą už sugadintą prekę tik tada, kai jūsų kaltė yra įrodyta teismo keliu.
Šioje nemalonioje situacijoje jums reikia paprašyti administracijos pateikti skundų ir pageidavimų knygą ir joje detaliai aprašyti įvykį.
Tikėtina, kad šiuo momentu parduotuvės darbuotojai iš jūsų daugiau nieko nereikalaus: teisminiai procesai ir papildomi patikrinimai jiems nėra reikalingi. Jei parduotuvės administracija ir toliau reikalaus sumokėti, pasiūlykite šį klausimą spręsti teisme.
Taip pat praneškite, kad dėl galimo vartotojų teisių pažeidimo kreipsitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
Parašyti komentarą