Daugelis vairuotojų automobilio kondicionierių sieja tik su vasara – kai jis vėsina ir padidina komfortą karštyje – tačiau būtent šaltaisiais mėnesiais reguliarus jo įjungimas labiausiai veikia saugumą ir visos sistemos būklę, o kartu padeda išvengti problemų su teisėsauga, nes tai greičiausias būdas atkurti visišką matomumą rytą įlipus į atšalusį ir aprasojusį automobilį.
Kondicionieriaus įjungimas žiemą
Kondicionierius žiemą sausina orą, todėl greičiau pašalina garus nuo stiklų nei vien šilto oro pūtimas. Pakanka įjungti mygtuką „AC”, nukreipti srautą į stiklą (arba pasirinkti automatinio veikimo funkciją – sistema pati žinos, kaip valdyti oro srautus) ir palikti išorinę cirkuliaciją, kad drėgmė nuo kvėpavimo, šlapių striukių ar šlapių kilimėlių nedelsdama nustotų kondensuotis ant stiklų. Praktiškai tai reiškia trumpesnį salono „atšildymo” laiką, mažesnę kondensato riziką ir nereikia rankiniu būdu valyti stiklų. Svarbu tai, kad veikianti oro kondicionavimo sistema filtruoja orą nuo dulkių ir alergenų – rudenį ir žiemą, kai oro kokybė daugelyje miestų blogėja dėl smogo, tai svarbu ne tik komfortui, bet ir keleivių sveikatai.
Sistema turėtų veikti ir tam, kad… išgyventų žiemą geroje formoje. Kondicionieriaus komponentai tepami alyva, todėl ji saugo kompresorių ir sandariklius nuo užstrigimo ir išdžiūvimo. Reguliarus kondicionieriaus įjungimas keliolikai minučių, net esant neigiamoms temperatūroms, prailgina brangiausio sistemos elemento tarnavimo laiką ir sumažina nemalonaus kvapo riziką, kuris atsiranda, kai garintuve ilgai užsilaiko drėgmė ir pradeda daugintis bakterijos bei grybeliai.
Kaip naudotis kondicionieriumi žiemą?
Verta prisiminti kelias taisykles, palengvinančias gyvenimą:
Paleidimo procedūra
- Prieš užvedimą išjunkite nereikalingus elektros imtuvus
- Užvedus variklį įjunkite „AC” kartu su oro pūtimu į stiklą ir priekinio ar galinio stiklo šildymu
- Vidinio cirkuliavimo geriau nenaudoti – jis sulaiko drėgmę salone, todėl garai grįžta
Eksploatavimo patarimai
Kai stiklai nusigaruoja, galima sumažinti pūtimo intensyvumą ir temperatūrą, bet neverta visiškai išjungti sistemos, jei lauke drėgna – su įjungtu kondicionieriumi vidus bus sausas ir švarus.
Priežiūros rekomendacijos
Gera praktika yra:
- Kasmetinė sandarumo patikra
- Salono filtro keitimas kas 15-20 tūkstančių kilometrų
- Periodiškas garintuvo dezinfekavimas
- Šaldymo agento papildymas kas 2-3 metus pagal gamintojo rekomendacijas
Jei po „AC” mygtuko paspaudimo stiklai vis tiek ilgai garuoja, atsiranda nemalonus kvapas arba girdimas neįprastas kompresoriaus triukšmas, sistema reikalauja patikrinimo.
Bauda už aprasojusius stiklus? Tai įmanoma
Taisyklės reikalauja, kad transporto priemonė užtikrintų vairuotojui pakankamą matomumo lauką, o važiavimas su aprasojusiais ar apledėjusiais stiklais gali būti traktuojamas kaip pažeidimas ir baigtis bauda nuo 20 iki 500 eurų. Vietoj rizikos būti sustabdytam ir diskutuoti, ar matomumas buvo pakankamas, geriau tiesiog paspausti vieną mygtuką – kondicionierius greičiau nei bet kas kitas atkuria stiklų skaidrumą.
Praktiniai patarimai žiemai
Efektyvus naudojimas
Rytinė procedūra:
- Užveskite variklį
- Iš karto įjunkite AC ir nukreipkite orą į priekinį stiklą
- Nustatykite vidutinę temperatūrą (ne maksimalią)
- Po 2-3 minučių stiklai bus skaidrūs
Važiavimo metu:
- Palaikykite AC įjungtą bent minimaliu režimu
- Reguliariai keiskite oro filtrus
- Stebėkite, ar nėra nemalonaus kvapo
Dažnos klaidos
Vengti:
- Maksimalios temperatūros naudojimo iš karto
- Vidinio oro cirkuliavimo su AC
- Visiško sistemos išjungimo žiemą
- Ilgo nenaudojimo periodų
Ekonomija
Kondicionieriaus naudojimas žiemą:
- Minimaliai padidina degalų sąnaudas (0,1-0,2 l/100 km)
- Sutaupo laiką rytais
- Prailgina sistemos tarnavimo laiką
- Pagerina saugumą
Techniniai aspektai
Kaip veikia sistema žiemą
Kondicionierius žiemą:
- Šalina drėgmę iš oro (iki 1 litro per valandą)
- Palaiko optimalią salono drėgmę (40-60%)
- Filtruoja orą nuo teršalų
- Neleidžia formuotis pelėsiui
Kada sistema neveikia
Daugelis kondicionierių automatiškai išsijungia, kai:
- Lauko temperatūra žemesnė nei -5°C (kai kuriuose modeliuose)
- Variklis šaltas
- Akumuliatoriaus įtampa per žema
Išvada
Kondicionieriaus naudojimas žiemą – ne prabanga, o būtinybė saugumui ir komfortui. Vienas mygtuko paspaudimas sutaupo laiką, pagerina matomumą ir prailgina sistemos tarnavimo laiką. Neignoruokite šios paprastos, bet efektyvios funkcijos – jūsų automobilis ir kišenė bus dėkingi.