Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kaip mandagiai paprašyti vandens iš čiaupo restorane – ir iš tikrųjų jį gauti

Vanduo restorane
2 min. skaitymo

Kai atsiduriame restorane, troškulys dažnai aplanko greičiau nei atnešamas meniu. Vanduo iš čiaupo daug kur Europoje yra įprastas dalykas – Prancūzijoje ar Italijoje jis ant stalo atsiduria savaime. Tačiau Lietuvoje tokios taisyklės nėra, todėl viskas priklauso nuo konkrečios vietos ir to, kaip paprašysite.

Nors teisės į nemokamą vandenį nėra, realybė rodo paprastą dalyką: jeigu užsisakote maistą ir mandagiai kreipiatės, aptarnaujantis personalas dažniausiai nusileidžia. Iš esmės daugumai restoranų vandens ąsotis nėra problema, bet jie tikisi, kad svečias aiškiai parodys suprantantis, jog tai nėra privaloma paslauga.

Kaip suformuluoti prašymą, kad jis veiktų?

Svarbu tonas ir konkretumas. Padavėjams aiškūs prašymai padeda suprasti, ko tiksliai norite, ir suteikia galimybę reaguoti be nepatogumo. Puikiai veikia tokios frazės:

„Ar galėtume prie patiekalų gauti ąsotį vandens iš čiaupo?“
„Prašyčiau stiklinės vandens iš čiaupo, jei reikia – sumokėsiu aptarnavimo mokestį.“

Paminėjus, kad suprantate galimą mokestį, situacija paprastai pasisuka į gerąją pusę. Personalui tai signalas, kad nesitikite „dovanų“, o tiesiog norite paprastos paslaugos.

Nemokamas vanduo
Nemokamas vanduo

Kada tikimybė gauti vandenį mažesnė?

Jei vandens prašote vienintelio dalyko, neužsisakydami maisto, dauguma vietų mandagiai, bet tvirtai atsisakys. Restoranams tai paprasčiausiai ekonomiškai neapsimoka. Taip pat mažesnė sėkmės tikimybė piko metu – personalas labiau užimtas, o prašymas, kurio jie neprivalo vykdyti, gali tapti papildomu rūpesčiu.

Geriausias metas paprašyti vandens – tuo pačiu metu, kai užsakote maistą.

O jeigu vieta iš principo vandens iš čiaupo neteikia?

Tokie restoranai paprastai turi alternatyvą: vandens filtravimo ar dozavimo sistemą, iš kurios galima papildyti stiklinę už nedidelį mokestį. Tai skaidrus sprendimas, o svečiai gali rinktis – norėti tokios paslaugos ar kitą kartą rinktis kitą vietą. Apklausos rodo, kad daugeliui žmonių geranoriškas požiūris į paprastą vandenį yra svarbus ir lemia jų simpatijas restoranui.

Išvada

Nemokamas vanduo iš čiaupo Lietuvoje nėra garantuotas, bet jo paprašyti tikrai verta. Mandagus tonas, aiškus prašymas ir supratimas, kad tai papildoma paslauga, dažniausiai atveria kelią prie ąsočio šalto vandens. Galiausiai tai tiesiog paprastas žmogiškos komunikacijos klausimas – pasakykite aiškiai, pagarbiai, ir dažniausiai būsite išgirsti.

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.