Neteisingai prijungti akumuliatoriaus laidai – kibirkštys žybčioja, perdega saugikliai arba sugenda visa elektros sistema. Akumuliatoriaus laidus prijungti lengva, kai žinote jų eiliškumą – pirmiausia jungiant junkite teigiamą polių, o atjungiant neigiamą. Švarus kontaktas ir tinkama technika tausos akumuliatorių, padės išvengti trumpųjų jungimų ir užtikrins, kad automobilis visada užsives.
Kodėl svarbi tvarka
Neteisinga akumuliatoriaus laidų prijungimo tvarka sukelia kibirkštis ir trumpuosius jungimus, kurie gali išlydyti laidus arba sugadinti automobilio valdymo bloką. Teigiamas polius visada raudonas, neigiamas juodas – juos sumaišyti gali būti pavojinga.
Prijungiant pirmiausia teigiamas polius – srovė teka kontroliuojamai iš kraunamo akumuliatoriaus į išsikrovusį. Neigiamas polius įžeminamas paskutinis prie metalinės dalies, pavyzdžiui variklio bloko – tai apsaugo akumuliatorių nuo kibirkščių. Atjungiant yra priešingai – pirmiausia neigiamas polius, galiausiai teigiamas.
Tai apsaugo nuo sprogimų, 20–30 procentų pailgina akumuliatoriaus tarnavimo laiką ir apsaugo jautrius komponentus. Visada patikrinkite gnybtus – sulfatuotas paviršius sumažina srovę ir sukelia įtampos kritimus.
Išsamus žingsnis po žingsnio vadovas
Automobilius pastatykite greta, akumuliatorius pastatydami ne toliau kaip vieno metro atstumu vienas nuo kito. Įsitikinkite, kad transporto priemonės nesiliečia viena su kita.
Tvirtai patraukite abiejų automobilių rankinius stabdžius. Išjunkite visus variklius, šviesas, radiją ir oro kondicionierių – ištraukite raktelius.
Atidarykite gaubtus ir suraskite akumuliatorius. Nuvalykite gnybtus vieliniu šepečiu arba švitriniu popieriumi – pašalinkite baltą, žalią arba melsvą sulfato likučius.
Aiškiai atpažinkite polius – pliusas yra raudonas arba pažymėtas, minusas yra juodas arba turi minuso ženklą.
Prijunkite raudoną laidą prie išsikrovusio akumuliatoriaus teigiamo poliaus – tvirtai priveržkite. Kitą raudoną laidą prijunkite prie veikiančio akumuliatoriaus teigiamo poliaus – užtikrinkite gerą kontaktą.
Juodą laidą junkite prie veikiančios baterijos neigiamo gnybto – nelieskite raudonojo. Kitą juodą laidą įžeminkite prie nedažytos metalinės dalies neveikiančiame automobilyje, pavyzdžiui variklio bloko, o ne plastiko.
Užveskite veikiantį automobilį, leiskite jam dirbti tuščiąja eiga tris ar penkias minutes – šiek tiek padidinkite apsukas. Užveskite automobilį su išsikrovusiu akumuliatoriumi – jei jis neužsiveda iš karto, palaukite dvi minutes ir bandykite dar kartą. Leiskite jam veikti 10–15 minučių, kad įsikrautų.
Atjunkite laidus tiksliai priešinga tvarka – juoda nuo įžeminimo, juoda nuo veikiančio akumuliatoriaus, raudona nuo išsikrovusio, raudona nuo veikiančio.
Gnybtų valymas
Akumuliatoriaus laidų prijungimui reikalingi švarūs gnybtai – sulfatuotas paviršius yra dažniausia lėto užvedimo priežastis. Valykite vieliniu šepečiu, kepimo sodos tirpalu – vienas valgomasis šaukštas kepimo sodos stiklinei vandens – arba komerciniu valikliu.
Nuvalykite gnybtus ir laidų jungtis šepečiu, nuplaukite vandeniu ir kruopščiai nusausinkite. Užtepkite ploną akumuliatoriaus tepalo arba vazelino sluoksnį – apsaugo nuo korozijos ir pailgina tarnavimo laiką.
Šis triukas pagerina kontaktą, sumažina įtampos kritimus ir užtikrina visišką įkrovimą. Valykite kiekvieną kartą prieš užvedant – penkios minutės taupys akumuliatorių.
Reguliarus akumuliatoriaus aptarnavimas
Akumuliatoriaus laidų prijungimas yra tik dalis priežiūros. Patikrinkite akumuliatorių kas šešis mėnesius. Išmatuokite įtampą – pilnai įkrautam reikia 12,6 voltų, esant žemesnei nei 12,4 voltų įkraukite. Patikrinkite skysčių lygį, jei akumuliatorius reikalauja priežiūros.
Išvalykite akumuliatoriaus skyrių, priveržkite laidus tinkamu sukimo momentu. Jei reikia, naudokite kaitintuvą. Patikrinkite elektrolito lygį ir venkite perkaitimo.
Keiskite akumuliatorių kas tris ar penkis metus arba jei įtampa nukrenta žemiau 12 voltų. Automobilyje turėkite atsarginį įkroviklį – jis padės išsaugoti išsikrovusį akumuliatorių.
Saugos instrukcijos
Akumuliatoriaus laidų prijungimas reikalauja atsargumo. Mūvėkite apsauginius akinius ir pirštines – rūgštis lengvai taškosi. Nerūkykite ir nedeginkite ugnies – vandenilio dujos sprogs.
Nejunkite išsikrovusio akumuliatoriaus neigiamo poliaus tiesiogiai prie akumuliatoriaus – sprogimo pavojus. Patikrinkite laidus, ar nėra įtrūkimų, rūdžių ar atsilaisvinimo – nedelsdami pakeiskite.
Jei baterija pažeista – išsipūtusi ar prateka – nelieskite jos, kreipkitės į specialistą. Laikykite gesintuvą netoliese. Tinkama tvarka ir švara padeda išvengti nelaimingų atsitikimų.
Išvada
Akumuliatoriaus laidus pirmiausia prijunkite teigiamą, o neigiamą paskiausiai – ši gudrybė apsaugos jūsų akumuliatorių, automobilį ir nervus. Reguliariai valykite gnybtus, akumuliatorių prižiūrėkite kas šešis mėnesius ir laikykitės nurodytos tvarkos. Jūsų automobilis užsives patikimai, pailgės jo tarnavimo laikas, o jūs sutaupysite remontui. Patikimumas prasideda nuo akumuliatoriaus.




