Ar prisimenate tą jausmą? Laukinio entuziazmo ir lengvo nerimo mišinį, kai pirmą kartą įžengiate į naują biurą. Nauji veidai, naujos užduotys, naujos taisyklės. Pirmosios savaitės darbe išties yra kaip egzaminas, bet ne profesinių įgūdžių (jau esate įdarbintas!), o gebėjimo integruotis. Ir šio egzamino, skirtingai nei universiteto egzamino, negalima perlaikyti. Maža klaida pradžioje gali mesti šešėlį ant jūsų reputacijos ateinantiems mėnesiams. Tad kaip šį įtemptą laikotarpį paversti tvirtu pagrindu būsimiems pasiekimams? Apie tai rašo Susidka.
Pirmiausia klausyk, o paskui veik: stebėjimo menas
Didžiausi spąstai pradedančiajam – noras iš karto įrodyti savo vertę. Esate kupinas idėjų, pastebite procesų trūkumus ir stengiatės viską tobulinti, remdamiesi ankstesne patirtimi. Stop! Įsivaizduokite save kaip antropologą, atsidūrusį nežinomoje gentyje. Jūsų pirmoji užduotis – klausytis, stebėti ir mokytis. Kritika, net ir konstruktyvi, iš žmogaus, kuris dar nesuprato vidinės virtuvės, lūpų suvokiama kaip pranašumas. Užuot sakę: „Bet mes padarėme geriau“, paimkite užrašų knygelę ir užsirašykite savo idėjas. Po mėnesio prie jų grįšite – ir galbūt pamatysite, kad kai kurie procesai turi paslėptą logiką, kurios nepastebėjote. Atkreipkite ypatingą dėmesį į nerašytas taisykles, nes jos formuoja įmonės kultūrą.
- Bendravimas: Kaip kolegos bendrauja tarpusavyje? Oficialiais laiškais, tiesioginėmis žinutėmis „Slack“ platformoje ar kreipiasi vienas į kitą?
- Laikas: Ar įprasta atvykti tiksliai 9:00 val., ar tvarkaraštis lankstus? Ar visi eina pietauti kartu, ar visi eina atskirai?
- Hierarchija: Kiek formalus yra bendravimas su vadovybe? Ar galite užduoti klausimus tiesiogiai, ar geriau kreiptis į savo tiesioginį vadovą?
Profesionalūs tiltai, o ne asmeniniai trumpesni keliai
Kita pagunda – bandyti greitai užmegzti draugiškus santykius, ypač su vadovu. Atrodo, kad neformalus bendravimas ir juokeliai padės jums tapti „savimi“. Iš tiesų, pradžioje tai gali atrodyti kaip meilikavimas. Jūsų vadovas iš jūsų nesitiki draugystės, o rezultatų ir patikimumo. Geriausias būdas pelnyti jo palankumą – parodyti save kaip atsakingą profesionalą. Užduokite patikslinančius klausimus apie užduotis, laikykitės terminų ir nebijokite prašyti pagalbos, jei kas nors neaišku. Tai parodo jūsų įsitraukimą, o ne silpnumą. Tas pats pasakytina ir apie kolegas. Užuot primetę asmeninius pokalbius, parodykite nuoširdų susidomėjimą jų darbu.
Paklauskite, prie kokio projekto jie dirba, kokie yra jų pagrindiniai iššūkiai. Tai padės jums ne tik suprasti, kas už ką atsakingas, bet ir užmegzti tvirtus profesinius ryšius, pagrįstus abipuse pagarba, o ne bandymu įtikti. Atminkite: jūsų elgesys pirmosiomis dienomis yra jūsų vizitinė kortelė. Nuolatiniai skundai dėl nuovargio ar aktyvus socialinių tinklų kanalų naršymas sukuria nesuinteresuoto ir neproduktyvaus darbuotojo įvaizdį, net jei jums pavyksta atlikti savo užduotis.
Taigi, pirmosios kelios dienos naujame darbe – tai ne sprintas, o maratono pradžia. Neskubėkite visų sužavėti savo revoliucinėmis idėjomis ar charizma. Skirkite laiko sau ir kitiems. Jūsų pagrindinis tikslas – parodyti pagarbą, norą mokytis ir patikimumą. Stebėkite, klausykite, užduokite tinkamus klausimus ir gerai atlikite savo darbą. Būtent ši atsargi, bet užtikrinta pradžia padės sukurti tvirtą pasitikėjimo pagrindą, ant kurio galėsite kurti puikią karjerą savo naujoje įmonėje.