Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Radote po alyvos įpylimo dangteliu „majonezo“? Tai gali būti labai brangi problema

Alyvos dangtelis
2 min. skaitymo

Jei atsukę automobilio variklio alyvos įpylimo dangtelį pamatėte gelsvą, kreminės spalvos apnašą – vadinamąjį „majonezą“ – tai ženklas, kad į alyvą pateko vandens. Iš pirmo žvilgsnio nieko baisaus, tačiau šis reiškinys gali reikšti tiek nekenksmingą kondensatą, tiek rimtą variklio gedimą.

Kodėl po dangteliu atsiranda emulsija

Dažniausia priežastis – trumpos kelionės šaltuoju metų laiku. Varikliui nespėjus pilnai įšilti, dėl temperatūros skirtumų susidaro kondensatas, kuris susimaišo su alyva ir sudaro balkšvą emulsiją. Tokia problema ypač būdinga hibridiniams automobiliams – jų varikliai įsijungia retai ir trumpam, todėl drėgmė nespėja išgaruoti.

Mechanikai pabrėžia: važiavimas trumpais atstumais laikomas sudėtingomis eksploatacijos sąlygomis, todėl alyvą reikėtų keisti bent du kartus dažniau, nei nurodo gamintojas. Vanduo alyvoje mažina tepimo savybes, skatina koroziją ir greitina variklio dėvėjimąsi.

Kada „majonezas“ reiškia rimtą gedimą

Jei emulsijos daug, tai gali būti cilindro galvutės tarpinės pažeidimo ženklas – per ją aušinimo skystis patenka į alyvą. Tai vienas brangiausių variklio remontų, kainuojantis kelis tūkstančius eurų.

Kita priežastis – įtrūkusi cilindro galvutė arba EGR aušintuvo nuotėkis. Pastarasis variantas kiek geresnis, nes remontas paprastesnis, tačiau ir čia delsti negalima – alyvoje esantis aušinimo skystis greitai sunaikins variklio guolius.

Alyvos tikrinimas
Alyvos tikrinimas

Kaip atskirti pavojingą situaciją

  • Jei po dangteliu šiek tiek emulsijos, bet aušinimo skystyje alyvos nėra, greičiausiai tai tik kondensatas – pakanka pakeisti alyvą ir leisti varikliui ilgiau dirbti.
  • Jei aušinimo skystyje matosi riebalų plėvelė ar rudų putų, tai aiškus požymis, kad įvyko vidinis nutekėjimas – būtina skubi diagnostika.

Ar galima važiuoti?

Ne. Vairavimas su vandeniu alyvoje – tiesiausias kelias į variklio sugadinimą. Net mažas kiekis vandens gali sukelti metalo koroziją, o didesnis – visiškai prarasti tepimą.

Vienintelis saugus sprendimas – nedelsiant nuvežti automobilį į servisą, pakeisti alyvą ir nustatyti, iš kur patenka vanduo.

Trumpai tariant: „majonezas“ po alyvos įpylimo dangteliu – tai įspėjimas, kad kažkas ne taip. Kartais pakanka dažniau keisti alyvą ir ilgiau pašildyti variklį, bet jei emulsija tiršta ir jos daug – delsti pavojinga, nes kitas žingsnis gali būti tik brangus variklio remontas.

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.