Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Raginame atpažinti sukčiavimą ir elgtis saugiai internete. Taip apsaugosite savo pinigus

3 min. skaitymo

Skaitmeninėje erdvėje daugėja manipuliacijų ir klaidinančių praktikų, o vartotojai vis dažniau susiduria su apgaulėmis, nepatikimais pardavėjais ir melagingu turiniu. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) šiemet gavo dešimtis pranešimų apie galimą netinkamą interneto platformų elgesį ir ragina gyventojus būti budrius.

Nuo 2024 m. Europos Sąjungoje galiojantis Skaitmeninių paslaugų aktas (DSA) įpareigoja platformas veikti skaidriau – mažinti neteisėto turinio, neapykantos kalbos, dezinformacijos bei padirbtų prekių plitimą. Įstatymas taip pat užtikrina, kad būtų geriau apsaugoti vaikų interesai, o platformos atsiskaitytų už savo veiksmus.

VVTAT pastebi, kad daugiausia skundų gaunama dėl socialinių tinklų paskyrų blokavimo ir vėluojančių ar neaiškių atsakymų į naudotojų skundus. Dažniausiai vartotojai nepatenkinti tuo, jog jų profiliai užblokuojami be aiškaus paaiškinimo arba, priešingai – kad turinys nepašalinamas net ir po pranešimo apie pažeidimą. Tarnyba pabrėžia, kad kai kuriais atvejais paskyros šalinamos pagrįstai – dėl neapykantos kalbos, įžeidimų ar taisyklių pažeidimų.

„Dalis vartotojų nežino, kad kiekviena platforma privalo turėti aiškią skundų pateikimo ir turinio priežiūros tvarką. Naudotojas, kurio paskyra buvo užblokuota ar turinys ištrintas, turi teisę gauti paaiškinimą ir pasinaudoti galimybe apskųsti sprendimą“, – teigia VVTAT atstovai. Jei platforma nereaguoja, ginčą galima spręsti per neteismines vartotojų ginčų nagrinėjimo institucijas.

Praneškite apie sukčiavimą

Be to, pagal Asmens duomenų apsaugos įstatymą, platformos turi bendradarbiauti su patvirtintais tyrėjais ir užtikrinti prieigą prie duomenų, reikalingų tirti socialinių tinklų poveikį visuomenės sveikatai ir gerovei.

Įstatymas taip pat suteikia vartotojams teisę atsisakyti suasmenintos reklamos, ypač jei ji skirta vaikams, bei reikalauti, kad platformos atskleistų, kaip veikia jų algoritmai.

VVTAT pabrėžia, kad ne tik institucijos, bet ir patys vartotojai turi elgtis atsakingai – taikyti pagrindines „skaitmeninės higienos“ taisykles. Tarnyba parengė penkias pagrindines rekomendacijas, padėsiančias apsisaugoti nuo sukčių:

  1. Nespauskite visko iš karto. Sustokite ir pagalvokite, ypač jei žinutė atrodo per gera, kad būtų tiesa.
  2. Peržiūrėkite savo privatumo ir slapukų nustatymus. Kontroliuokite, kokia informacija apie jus renkama.
  3. Sekite tik oficialius ir patikrintus puslapius. Atsargiai vertinkite nepažįstamų šaltinių nuorodas.
  4. Atpažinkite emocinę manipuliaciją. Sukčiai dažnai bando sukelti skubos ar baimės jausmą.
  5. Naudokite stiprius slaptažodžius ir dviejų žingsnių autentifikavimą. Tai paprasta, bet veiksminga apsauga.
Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.