Automatinės pavarų dėžės patogumas yra neginčijamas, tačiau ar žinote, kad kasdieniai, atrodytų, nekalti įpročiai gali lemti brangų remontą? Daugelis vairuotojų net nesuvokia, kad tam tikrais veiksmais trumpina savo automobilio transmisijos tarnavimo laiką.
Nors rinkoje egzistuoja įvairių tipų automatinės pavarų dėžės – nuo klasikinių automatinių ir dvigubos sankabos transmisijų iki CVT (tolygiai kintamos transmisijos) ir automatinių mechaninių – jas visas vienija viena savybė: nereikia rankiniu būdu perjunginėti pavarų. Vis dėlto, nepriklausomai nuo tipo, kiekvieną iš jų būtina valdyti atidžiai. Netinkamas naudojimas gali ne tik sutrumpinti jų tarnavimo laiką, bet ir pareikalauti tūkstantinių išlaidų apsilankant autoservise.
Dažniausios vairuotojų klaidos, gadinančios automatinę pavarų dėžę
Daugelis vairuotojų, pereidami nuo mechaninės prie automatinės pavarų dėžės, nesąmoningai daro klaidas, kurios gali greitai pažeisti transmisiją. Štai dažniausios iš jų:
Perjungimas iš „D“ į „R“ (arba atvirkščiai) visiškai nesustabdžius automobilio. Net ir lengvas riedėjimas bet kuria kryptimi sukelia didelę mechanizmo perkrovą. Kiekvienas toks veiksmas lemia papildomą dėvėjimąsi ir gali sukelti brangių gedimų. Visada visiškai sustokite prieš keisdami judėjimo kryptį.
„P“ režimo (Parkavimo) naudojimas trumpiems sustojimams. „P“ režimas skirtas visiškam automobilio fiksavimui stovint, kai visa apkrova tenka transmisijos užraktui. Trumpiems sustojimams, pavyzdžiui, prie šviesoforo, pakanka laikyti stabdžių pedalą arba įjungti „N“ (Neutralią) režimą kartu su stovėjimo stabdžiu. Parkavimo užrakto naudojimas sustojus trumpam, kai automobilis dar gali šiek tiek judėti, sukelia nereikalingą stresą pavarų dėžei.
Perjungimas į „N“ (Neutralią) pavarą važiuojant iš inercijos („riedėjimas laisva eiga“). Nors tai gali atrodyti kaip būdas taupyti degalus, tai gali sumažinti tepimą ir transporto priemonės valdymą.
Dauguma modernių automatinių pavarų dėžių yra sukurtos taip, kad būtų efektyvios ir „D“ režimu. Be to, perjungus į „N“ režimą, kai kuriuose modeliuose hidraulinis siurblys gali nustoti tinkamai tepti kritines dalis, o tai gali sukelti perkaitimą ir dėvėjimąsi. Taip pat, staigaus stabdymo metu, atsidūrus „N“ režime, automobilis gali elgtis sunkiau prognozuojamai.
Kas dar nepatinka automatinei pavarų dėžei? Tiesus kelias į autoservisą
Kai kurie įpročiai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti nekenksmingi, tačiau ilgainiui jie gali turėti pražūtingų pasekmių ir pareikalauti rimtų investicijų.
Alyvos keitimo atidėliojimas. Automatinės pavarų dėžės alyva (ATF – Automatic Transmission Fluid) yra gyvybiškai svarbi tinkamam transmisijos veikimui. Ji atlieka tepimo, aušinimo ir slėgio perdavimo funkcijas. Kai alyva praranda savo savybes dėl ilgo naudojimo ar perkaitimo, atsiranda problemų, tokių kaip uždelsta reakcija perjungiant iš „D“ į „R“, trūkčiojimas, triukšmas ir vibracija.
Dėl to verta prisėminti ją keisti reguliariai – kas 40 000–80 000 km, priklausomai nuo gamintojo rekomendacijų ir vairavimo sąlygų. Reguliarus keitimas leidžia išvengti daug brangesnio remonto.
Ilgos kelionės greitkeliu dideliu greičiu, sunkių krovinių vilkimas ar pajudėjimas iš vietos su maksimaliu kroviniu gali perkaitinti transmisiją. Perkaitimas yra vienas didžiausių automatinių pavarų dėžių priešų. Jis sutrumpina alyvos tarnavimo laiką, gali sukelti nuotėkius ir negrįžtamus vidinius pažeidimus. Būkite ypač atsargūs su dvigubos sankabos transmisijomis (DCT), kurios yra jautrios perkrovoms ir ilgalaikiam veikimui esant didelėms apkrovoms. Jei dažnai vilkite arba važinėjate kalnuotomis vietovėmis, apsvarstykite papildomą transmisijos aušintuvą.
Gedimų simptomų ignoravimas. Automatinė pavarų dėžė yra sudėtingas mechanizmas, ir bet kokie jos veikimo pokyčiai yra signalas, kad kažkas negerai. Jei pastebite vibraciją, trūkčiojimą, uždelstą pavarų dėžės reakciją, neįprastą garsą, raudonos spalvos alyvos nuotėkį po automobiliu ar įspėjamąsias lemputes prietaisų skydelyje, neatidėliokite vizito pas mechaniką. Greita reakcija dažnai reiškia nedidelę problemą ir minimalias išlaidas, o pavėluota – gali virsti net kelių tūkstančių eurų (arba ir daugiau!) išlaidomis už kapitalinį remontą ar visos transmisijos pakeitimą.
Atminkite: automatinė pavarų dėžė yra inžinerijos stebuklas, sukurtas palengvinti vairavimą. Tačiau kaip ir bet kuris sudėtingas komponentas, ji reikalauja tinkamos priežiūros ir atsakingo naudojimo. Investuodami laiką į šių paprastų taisyklių supratimą ir taikymą, galite žymiai prailginti savo automobilio transmisijos tarnavimo laiką ir išvengti didelių, netikėtų išlaidų.
Šaltinis: moto.pl
Parašyti komentarą