Šiandien turbininių variklių galima rasti net ir biudžetiniuose automobiliuose. Gamintojai vis dažniau renkasi variklius su turbokompresoriumi, kad padidintų ekologiškumą ir degalų naudojimo efektyvumą. Tačiau ar jie yra patikimi, palyginti su tradiciniais atmosferiniais varikliais?
Pirmiausia turime suprasti, kas yra turbokompresorinis variklis. Vidaus degimo variklis veikia uždegdamas degalų ir oro mišinį. Siekiant padidinti šio proceso efektyvumą, oras į variklį tiekiamas turbokompresoriumi sukurtu slėgiu.
Turboįpūtimas – suspausto oro padavimas į įsiurbimo kolektorių – tai pats efektyviausias variklio galios didinimo būdų. Kadangi dalis energijos, kuri paparastame variklyje išmetama per išmetimo sistemą, naudojama turbokompresoriui sukti, degalų sąnaudos, lyginant su tokios pat galios, tačiau didesnio tūrio paprastu varikliu, sumažėja. Dėl mažesnio darbinio tūrio mažesni ir trinties bei šilumos nuostoliai.
Nors turbina atrodo paprasta, ji pagaminta naudojant aukštą technologiją, kad atlaikytų dideles apkrovas. Tačiau dėl to variklis su turbokompresoriumi taip pat yra mažiau patikimas, o jo remontas yra sudėtingesnis ir brangesnis nei įprasto atmosferinio variklio. Todėl vairuotojams tenka rinktis tarp geresnių eksploatacinių savybių ir didesnio variklio patvarumo.