Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės DSG pavarų dėžės veikimas ir aptarnavimas be paslapčių
Automobiliai / Transporto priemonės

DSG pavarų dėžės veikimas ir aptarnavimas be paslapčių

DSG dėžė automobiliams
Dalintis

Daugelyje „Volkswagen“ grupės markių siūloma DSG pavarų dėžė yra tikras šedevras – ji greita, o vairuoti automobilį su šia pavarų dėže – tikras malonumas. Tačiau ar reikia rūpintis jos veikimu ir aptarnavimu?

 

Dar prieš 10-20 metų automatinė pavarų dėžė, siūloma ne prabangiuose automobiliuose, nebuvo populiarus sprendimas. Dauguma automobilių iš salono išvažiuodavo su „mechanine“ pavarų dėže, tačiau „Volkswagen“ grupės gamoje pradėjus naudoti DSG pavarų dėžę padėtis pasikeitė. Ši pavarų dėžė turi daug privalumų, ją įsigyjant nereikia mokėti didelio papildomo mokesčio nustatant pavarą, o vairavimo komfortas šokteli į aukštesnį lygį. Tačiau su tokia pavarų dėže reikia elgtis kiek kitaip nei su įprasta mechanine pavarų dėže.

 

Kas yra DSG?

DSG, arba tiesioginio perjungimo pavarų dėžė, savo pažangia konstrukcija sujungia mechaninės ir automatinės pavarų dėžių privalumus, užtikrina sklandų pavarų perjungimą, degalų taupymą ir išskirtines eksploatacines savybes. Skirtingai nuo tradicinių mechaninių pavarų dėžių, kuriose vairuotojas pats turi perjungti pavaras, automatinės pavarų dėžės, o ypač DSG, privalumus tikriausiai supranta kiekvienas. Tačiau DSG nėra įprasta automatinė pavarų dėžė, nes nuo tokių pavarų dėžių skiriasi savo konstrukcija ir veikimo principu.

DSG pavarų dėžė

Palyginti su klasikinėmis automatinėmis pavarų dėžėmis, DSG išsiskiria didesniu efektyvumu, greitesne reakcija ir mažesniais energijos nuostoliais. Taip yra todėl, kad šiame procese naudojamos dvi sankabos – viena tvarko lygines pavaras, kita – nelygines. Dėl to pavarų perjungimas tampa beveik nepastebimas ir trunka tik sekundės dalis. Tačiau versijos su vadinamąja šlapia sankaba reikalauja ypatingos priežiūros, nes teisingas ir ilgalaikis jų veikimas labai priklauso nuo sistemoje esančios alyvos būklės.

 

Kaip prižiūrėti DSG pavarų dėžę?

Tinkama eksploatacija ir reguliari techninė priežiūra yra raktas į sklandų DSG pavarų dėžės veikimą. Vienas svarbiausių elementų – reguliarus alyvos ir filtrų keitimas. DSG transmisijos alyva atlieka kelias pagrindines funkcijas – ji atsakinga už tepimą, aušinimą ir teisingą sankabų bei mechatronikos veikimą. Jos susidėvėjimas ar užterštumas gali sukelti rimtų problemų, pavyzdžiui, komponentų perkaitimą, pernelyg didelį sankabos nusidėvėjimą ir net valdymo modulio gedimus.

Be alyvos keitimo, taip pat svarbu tinkamai elgtis su pavarų dėže važiuojant. Staigus greitėjimas netrukus po variklio užvedimo, automobilio laikymas įkalnėje naudojant ne rankinį stabdį, o pavarų dėžės P padėtį, arba automobilio perkrovimas (pvz., trasoje) gali pagreitinti sankabų ir kitų komponentų susidėvėjimą. Reguliariai atliekant techninę priežiūrą įgaliotuosiuose techninės priežiūros centruose, pavyzdžiui, „Volkswagen ASO“, „Seat“, „CUPRY“ arba „Škoda“, galima anksti nustatyti galimas problemas ir greitai jas išspręsti.

 

DSG pavarų dėžės aptarnavimas – pasitikėkite įgaliotaisiais techninės priežiūros centrais

DSG pavarų dėžės alyvos keitimas yra viena iš svarbiausių techninės priežiūros procedūrų, kuri turėtų būti atliekama pagal gamintojo rekomendacijas, paprastai kas 60 000 km. Tačiau ypač verta laikytis ASO nurodytų intervalų ir keitimo technologijos. Ne mažiau svarbi ir keitimui naudojama alyva, kuri turėtų atitikti gamintojo reikalavimus – originali alyva užtikrina jų įvykdymą.

Netinkama gali turėti įtakos sistemos veikimui ir lemti greitesnį jos nusidėvėjimą, taigi ir gedimą bei brangų remontą.

Keičiant alyvą taip pat verta nepamiršti pakeisti filtro, kuris pašalina iš sistemos teršalus ir neleidžia metalo drožlėms patekti į jautrius komponentus. Po keitimo būtina patikrinti transmisijos veikimo parametrus naudojant specializuotą diagnostikos programinę įrangą, kuri leidžia sistemą sukalibruoti ir patikrinti.

DSG pavarų dėžės aptarnavimas įgaliotose „Volkswagen“, „Seat“, „CUPRY“ arba „Škoda“ techninės priežiūros stotyse turi nemažai privalumų renkantis šį sprendimą. Pirma, ASO technikai yra DSG pavarų dėžių priežiūros specialistai. Jie turi patirties, žinių ir atitinkamą išsilavinimą, kad galėtų suteikti aukštos kokybės paslaugas. Antra, autorizuotose serviso paslaugose naudojamos tik originalios dalys ir alyvos, o tai užtikrina gamintojo standartų laikymąsi ir turi įtakos pavarų dėžės patikimumui.

Škoda DSG dėžė

ASO teikiamoms paslaugoms suteikiama garantija, kuri yra papildoma saugumo priemonė klientui. Dar vienas svarbus privalumas – galimybė naudotis pažangia diagnostikos įranga, kuri leidžia atlikti išsamią pavarų dėžės patikrą. Įgaliotuosiuose aptarnavimo centruose kiekvienas aptarnavimo procesas atliekamas laikantis gamintojo rekomendacijų, todėl sumažėja klaidų rizika ir užtikrinama, kad visi darbai bus atlikti teisingai.

DSG pavarų dėžė yra aukštųjų technologijų automatinė pavarų dėžė, užtikrinanti išskirtinį vairavimo komfortą ir dinamiką, tačiau reikalaujanti tinkamos priežiūros ir reguliarios techninės priežiūros. Rūpindamiesi jos būkle, laikydamiesi alyvos keitimo grafiko ir naudodamiesi profesionaliomis paslaugomis, galite ilgai džiaugtis jos patikimumu. Nedidelės pastangos ir lėšos, investuotos į tinkamą DSG pavarų dėžės priežiūrą, gali išgelbėti automobilio savininką nuo brangiai kainuojančio remonto ir užtikrinti visišką pasitenkinimą vairavimu.

Šaltinis: Wp.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

1 Komentaras

guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Tadas Gokas
Tadas Gokas
prieš 5 mėnesių

Blogiau perjunginėjančios pavaras dėžės nesu sutikęs!!!

Panašūs straipsniai
Viena kvaila klaida aikštelėje / shutterstock.com/g/vimproduction

Viena kvaila klaida aikštelėje gali kainuoti 4000 eurų: teisininkas atskleidė, ko jokiu būdu negalima daryti

Įsivaizduokite situaciją: sausakimša prekybos centro aikštelė, bandote išsisukti iš ankštos vietos ir...

Xpeng – Lietuvoje

Kinijos elektromobilių revoliucija pasiekia Europą: „Xpeng” meta iššūkį tradiciniams gamintojams

Europos elektromobilių rinka ruošiasi naujam žaidėjui – kinų kompanija „Xpeng” oficialiai pristatė...

Senos-SSRS-mašinos

SSRS automobiliai, kurie kaitino fantaziją: šios reklamos privers nurausti net šiandien!

Tik pažiūrėkite į Sovietų Sąjungos automobilių reklamas 8-ajame dešimtmetyje. Meilės pertekliaus lygis...

Automobilio įbrėžimai

Istorija apie sąžiningą vairuotoją, kuris galėjo tiesiog pasišalinti iš įvykio vietos, bet to nepadarė

Kartą, išvažiuodamas automobiliu iš kiemo (taip jau nutiko, kad nepažiūrėjau – kam...