Nauji apribojimai seniems dyzeliniams varikliams yra susiję su galimu laipsnišku “Euro 5” ir “Euro 6” dyzelinių variklių atsisakymu. Šiuo metu Vokietijoje 2024 m. vis dar bus registruota 4,3 mln. dyzelinių variklių, atitinkančių “Euro 5” standartą.
Europos Teisingumo Teisme vykstančiame procese ES Komisija pakeitė savo teisinę nuomonę dėl išmetamųjų teršalų ribinių verčių laikymosi, todėl dabar ribinių verčių turi būti laikomasi bet kokiomis važiavimo sąlygomis, įskaitant visiškai pilną apkrovą.
Anksčiau išmetamųjų teršalų kiekis buvo matuojamas tik standartizuotomis, palyginamomis bandymo sąlygomis. Šis pakeitimas reiškia, kad visi “Euro 5” ir galbūt “Euro 6” standartai taps abejotini.
Kas žinoma?
Iki 2017 m. naujų automobilių bandymai buvo grindžiami naujuoju Europos važiavimo ciklu (NEDC), pagal kurį laboratorijoje buvo matuojama, ar išmetamų teršalų kiekis atitinka išmetamųjų teršalų ribines vertes.
Tačiau ši sistema nebuvo laikoma tikroviška realiomis sąlygomis, todėl ją pakeitė naujoji procedūra (RDE). Tačiau senesni “Euro 5” arba “Euro 6” dyzeliniai varikliai vis dar registruojami pagal NEDC ir naudojami keliuose.
Šie leidimai dabar kvestionuojami Vokietijoje vykstančioje teismo byloje, kuri perduota Europos Teisingumo Teismui. Pasak Transporto ministerijos, generalinis prokuroras taip pat pareiškė, kad automobiliai turi atitikti vertes net ir ne laboratorinėmis sąlygomis.
ADAC atstovė spaudai “Tagesschau” rašė apie būtinybę apsaugoti esamų automobilių savininkus ir diskusijas apie visišką draudimą laikė “netinkamomis”. Senesni dyzeliniai automobiliai buvo tinkamai įregistruoti jų įvedimo į rinką metu. “ADAC teisininkų teigimu, transporto priemonės tipo patvirtinimo metu atlikti matavimo procedūros pakeitimai negali būti taikomi atgaline data vėliau.”
Visiškas senų dyzelinių automobilių draudimas turėtų didelių pasekmių visai Europos Sąjungai. Vienas iš sprendimų galėtų būti reglamentų patikslinimas, kad jie atspindėtų atitinkamus Komisijos ir valstybių narių teisinius pokyčius.