Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės ES nori „nunužudyti“ hibridus. Pramonė piktinasi po ES sprendimo dėl „Utility Factor“
Automobiliai / Transporto priemonės

ES nori „nunužudyti“ hibridus. Pramonė piktinasi po ES sprendimo dėl „Utility Factor“

Kia PHEV hibridas / Erman Gunes / Shutterstock.com
Kia PHEV hibridas / Erman Gunes / Shutterstock.com
Dalintis

Europos Sąjunga planuoja keisti reglamentavimą, susijusį su įkraunamaisiais hibridais (PHEV), o tai, automobilių pramonės nuomone, gali neigiamai paveikti šios technologijos plėtrą. Gamintojai perspėja, kad toks veiksmas silpnins dekarbonizacijos procesą, lėtins investicijas šiame sektoriuje ir gali lemti darbo vietų praradimą. Be to, gamintojai gali visiškai nustoti plėtoti šią technologiją.

„Atimti iš jų (PHEV) svarbą šiuo kritiniu momentu – tai tas pats, kas nuimti tiltą dar nepastačius naujo kelio“, – sako Tomasz Bęben, Lenkijos automobilių dalių gamintojų asociacijos (SDCM) valdybos pirmininkas.

Kas yra įkraunamieji hibridai (PHEV) ir kodėl jų vaidmuo svarbus?

Įkraunamieji hibridai – tai transporto priemonės, turinčios tiek elektrinį, tiek vidaus degimo variklį, ir kurių akumuliatorius galima įkrauti iš paprasto elektros lizdo. Pagrindinis jų privalumas – galimybė važiuoti be emisijų trumpais atstumais, o ilgesnėse kelionėse naudotis vidaus degimo varikliu. Todėl tokie automobiliai puikiai tinka miestams ar regionams, kur įkrovimo infrastruktūra dar neišplėtota.

Tačiau Briuselis nuo 2026 m. planuoja sugriežtinti vadinamojo „Utility Factor“ (UF) – rodiklio, parodančio, kokią važiavimo dalį sudaro elektrinis režimas – skaičiavimo metodiką. Naujos taisyklės gali sumažinti PHEV automobilių „ekologiškumo“ vertinimą, o tai, gamintojų nuomone, padarys šios technologijos tolesnį vystymąsi ekonomiškai nepelningu.

Skaitykite daugiau:
Ar įkraunamieji hibridai turi daugiau trūkumų ar privalumų?

Europos automobilių dalių gamintojų asociacija (CLEPA), remiama Lenkijos automobilių dalių platintojų ir gamintojų asociacijos (SDCM), pabrėžia, kad šiuo metu PHEV reikšmingai mažina CO₂ emisijas miestuose. Organizacijos pažymi, kad pažangiausi PHEV modeliai siūlo didesnį elektrinio režimo atstumą ir greitesnį įkrovimą, todėl yra dar ekologiškesni.

PHEV sujungia elektrinių ir benzininių automobilių privalumus.

Kaip automobilių sektorius vertina naujas ES taisykles?

Naujos taisyklės, kurios įsigalios nuo 2026 m. sausio, sukėlė didelį nepasitenkinimą automobilių pramonėje. Šios srities atstovai įspėja, kad skubotas PHEV nuvertinimas gali sulėtinti technologijos, kuri šiuo metu yra pereinamoji grandis tarp vidaus degimo variklių ir visiškai elektrinių automobilių, plėtrą.

Tomasz Bęben, SDCM vadovas, teigia:

„Kalbant apie klimatą, blogiausia, ką galime padaryti dabar – atsisakyti sprendimų, kurie jau veikia.
Įkraunamieji hibridai yra aktyvus transformacijos elementas, leidžiantis realiai sumažinti emisijas jau šiandien, kol infrastruktūra dar vejasi lūkesčius.
Atimti iš jų statusą dabar – tai kaip nugriauti tiltą, dar nepastačius naujo kelio.“

Pramonės susirūpinimą taip pat kelia sunkumai, su kuriais susiduria elektromobilių gamyba: geopolitiniai konfliktai, žaliavų trūkumas ir nepakankama įkrovimo infrastruktūra stabdo rinkos transformacijos tempą. PHEV šiuo metu atlieka labai svarbų pereinamąjį vaidmenį mažinant emisijas Europoje.

ES sprendimai gali paveikti ekonomiką ir klimatą

Ekspertai iš tokių organizacijų kaip CLEPA įspėja, kad neigiamas požiūris į PHEV technologiją gali paveikti darbo rinką Europoje. PHEV gamyba ir plėtra palaiko tūkstančius darbo vietų bei investicijų Lenkijoje, Ispanijoje, Čekijoje ir kitur.

SDCM taip pat primena, kad griežtesnės taisyklės turėtų būti derinamos su tuo metu dar tik prasidėjusiu CO₂ emisijų normų peržiūros procesu. Pramonė ragina suteikti daugiau laiko prisitaikyti prie būsimų reglamentų ir toliau naudotis PHEV technologija pereinamuoju laikotarpiu, kol transporto sektorius visiškai pereis prie elektromobilių.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Subaru Forester 2025 hibridas

Kokie hibridai liks kelyje po 2030 m.? Europos Sąjungos sprendimų užkulisiai ir įtaka rinkai

Artėjant 2030 metams, automobilių pramonė atsidūrė lūžio taške. Europos Sąjunga, siekdama ambicingų...

Android Auto 14.6

„Android Auto 14.6: „Google“ platina naują naujinimą per „Play Store“

„Google“ toliau tobulina „Android Auto“ ir pristato 14.6 versiją mūsų automobilių ekranams....

Zeekr 9X

Flagmaninis „Zeekr 9X“ netrukus debiutuos Kinijoje

„Zeekr“ ruošia naują hibridinį krosoverį, pavadintą 9X. Tikimasi, kad naujiena debiutuos Kinijoje...

Roewe M7 DMH 2

SAIC pristatė serijinį sedaną Roewe M7 DMH su Rolls-Royce stiliaus dizainu

Kinijoje pristatytas naujasis serijinis hibridinis sedanas Roewe M7 DMH, kurį sukūrė dizainerių...