Nors užsienyje vyrauja panieka sunkiasvorėms baterinėms transporto priemonėms, Vokietijos ir Prancūzijos ekspertai paragino savo vyriausybes paspartinti krovininio transporto dekarbonizaciją.
Prancūzijos ekonominės analizės tarybos (CAE) ir Prancūzijos ir Vokietijos ekonomikos ekspertų tarybos (FGCEE) bendrame pareiškime nuskambėjo savotiškas pavojaus signalas komercinių transporto priemonių elektromobilių mobilumo tema. Ekspertai ragina dviejų pirmaujančių Europos ekonomikų vyriausybes sutelkti dėmesį į baterijomis varomus elektra varomus sunkvežimius (BE sunkvežimius).
Be to, priimtame dokumente pateikiami argumentai ir paskatos aktyviau plėtoti atitinkamą infrastruktūrą dekarbonizuojant krovininį kelių transportą. Apie tai pranešė specializuotas Vokietijos transporto ir logistikos šaltinis „VerkehrsRundschau“.
Jau įrodyta, kad BE sunkvežimiai yra veiksmingiausias būdas trumpuoju ir vidutinės trukmės laikotarpiu mažinti anglies dioksido išmetimą krovininiame kelių transporte. Rinkos raida, sąnaudos, energijos vartojimo efektyvumas ir išmetamųjų teršalų mažinimo potencialas akivaizdžiai byloja BE sunkvežimių naudai.
Ekspertai mano ir pateikia pavyzdžių iš akademinės bendruomenės, kad plačiai naudoti kitas mažo išmetamųjų teršalų kiekio varomąsias technologijas, pavyzdžiui, kuro elementais varomus ar hibridinius sunkvežimius, yra techniškai įmanoma, tačiau artimiausiu metu nesitikima, kad jos bus plačiai naudojamos. Taip yra dėl esamų techninių ir rinkos kliūčių ir nepakankamos rinkos brandos.
Siekdami išlaikyti lankstumą, vyriausybės pareigūnai turėtų laikytis adaptyvaus požiūrio, pagal kurį kartu su BE sunkvežimiais būtų kuriamos, bandomos ir demonstruojamos alternatyvios technologijos.
„Jei dvi didžiausios Europos ekonomikos susitars pirmiausia sutelkti dėmesį į greitesnį baterijomis varomų elektrinių sunkvežimių skverbimąsi į rinką, tai galėtų padėti atitinkamai suderinti Europos reglamentus ir paspartinti krovininio transporto anglies dioksido išmetimo mažinimą. Vokietija ir Prancūzija galėtų užimti bendrą poziciją Europoje. Tai būtų dar vienas svarbus etapas ilgamečiame abiejų šalių bendradarbiavime“, – aiškina viena iš FGCEE pirmininkų Monika Schnitzer.
Prancūzijos ir Vokietijos ekonomikos ekspertų taryba yra nuolatinė dvišalė institucija, sprendžianti bendro intereso ekonominės politikos klausimus. Ji rengia rekomendacijas ir teikia ataskaitas Prancūzijos ir Vokietijos finansų ir ekonomikos tarybai (DFFWR), į kurią įeina abiejų šalių finansų ir ekonomikos ministrai ir abiejų centrinių bankų valdytojai.
Ekonominės analizės taryba (Conseil d’analyse economique, CAE) yra nepriklausoma ekonomikos ekspertų institucija, atliekanti ekonominę analizę Prancūzijos vyriausybės užsakymu.
Parašyti komentarą