Europos Sąjunga dėl sunkumų automobilių pramonėje gali atidėti automobilių gamintojams nustatytus CO2 emisijos tikslus iki 2027 m. Pasak „Bloomberg“, žurnalistų matytame pasiūlymo projekte numatyta dvejiems metams atidėti tikslus, kurie turėjo įsigalioti 2025 m.
Naujomis ES taisyklėmis siekiama sumažinti išmetamo CO2 kiekį iki maždaug 95 gramų kilometrui vienam automobiliui. Priešingu atveju automobilių gamintojai gali būti priversti arba sumažinti gamybą iki 2 mln. transporto priemonių, arba sumokėti baudas, kurios gali siekti 13 mlrd. eurų už lengvuosius automobilius ir iki 3 mlrd. eurų už automobilius sveriančius daugiau nei 3,5t. Šie skaičiai pagrįsti Europos automobilių gamintojų asociacijos skaičiavimais.
Europos automobilių pramonė patiria krizę dėl mažėjančios elektromobilių paklausos ir aršios trečiųjų šalių gamintojų konkurencijos. Tai kelia grėsmę daugeliui darbo vietų ES ir neigiamai veikia regiono ekonominį saugumą. Renault“ generalinis direktorius ir ACEA prezidentas Luca de Meo jau paragino šiek tiek lankstumo nustatant būsimus išmetamųjų teršalų tikslus.
Europos automobilių sektorius kovoja su pigia Kinijos konkurencija, didelėmis energijos sąnaudomis ir mažėjančia vartotojų paklausa elektra varomoms transporto priemonėms. Dėl to sunku pasiekti 2025 m. tikslus, kuriuose numatyta, kad elektrinių transporto priemonių dalis naujuose lengvuosiuose automobiliuose ir furgonuose turėtų sudaryti 20-22 proc. Šiuo metu šis lygis yra daug žemesnis.
Didžiausia Europos automobilių gamintoja „Volkswagen“ susiduria su didžiausiais sunkumais siekdama šių tikslų ir jau panaikino darbo vietų apsaugą Vokietijoje. Ilgalaikėje perspektyvoje ES planuoja iki 2035 m. uždrausti parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais, o 2026 m. numatoma peržiūrėti šiuos tikslus.
Čia ne atidėti, bet atšaukt visai tuos co2 kliedesius reik.