Amerikos bendrovė „Boom Technology“ atliko penktąjį viršgarsinio lėktuvo XB-1, kuris yra mažesnis būsimo viršgarsinio keleivinio lainerio „Overture“ prototipas, galintis per kelias valandas skraidinti keleivius iš Europos į Ameriką, bandymą. Kartu šis orlaivis galės bent 2 kartus sutrumpinti skrydžio laiką maršrutais visame pasaulyje, rašo „Interesting Engineering“.
Viršgarsinis lėktuvas XB-1 atliko pirmąjį skrydį
Šiuo metu skrydis iš Amsterdamo į Niujorką, pavyzdžiui, įprastu keleiviniu lėktuvu trunka kiek daugiau nei 8 valandas. Būsimasis viršgarsinis keleivinis lėktuvas „Overture“, kurį kuria bendrovė „Boom Technology“, skrydžio laiką gali sutrumpinti bent perpus.
Bendrovė teigia, kad šis viršgarsinis orlaivis gali sukelti revoliuciją. Juo galės skristi nuo 60 iki 80 keleivių, o jo greitis sieks iki 2100 km/h, t. y. beveik 2 kartus viršys garso greitį. Taigi šiuo orlaiviu bus galima gerokai sutrumpinti ne tik skrydžio iš Europos į Ameriką ir atgal laiką, bet ir skrydžio laiką daugiau kaip 600 maršrutų visame pasaulyje.
Siekdama sukurti viršgarsinį lainerį „Overture“, bendrovė „Boom Technology“ sukūrė mažesnį prototipą, pavadintą XB-1, ir sėkmingai atliko penktąjį šio orlaivio bandymą. Bandymas vyko Kalifornijoje, skrydis truko 50 minučių, o XB-1, skrisdamas 5425 metrų aukštyje, sugebėjo pasiekti naują greičio rekordą. Jis skriejo 851 km/h greičiu. Šis skrydis pademonstravo vis didėjančias orlaivio galimybes, o naujus duomenis inžinieriai panaudos tolesniems patobulinimams, kurie dar labiau priartins „Overture“ sukūrimą.
Su kiekvienu sėkmingu skrydžiu XB-1 greitis ir aukštis palaipsniui didėja, todėl inžinieriai gali rinkti ir analizuoti svarbius duomenis. Kol XB-1 pasieks didesnį nei garso greitį, „Boom Technology“ planuoja atlikti dar penkis bandomuosius skrydžius.
XB-1 naudoja aplinkai nekenksmingus degalus, ir tie patys degalai bus naudojami „Overture“ varikliui.