Tarp vairuotojų vis dar sklando neįtikėtinas mitas, kad seną variklio alyvą galima naudoti variklyje, jei su ja atliksite keletą nesudėtingų manipuliacijų.
Viename iš savo “YouTube” vaizdo įrašų “The Motor Oil Geek” ekspertai parodė, kodėl šis teiginys yra ne tik neteisingas, bet ir pavojingas.
Vaizdo įrašo autorius savo garaže rado dvi skardines senos alyvos – 20 metų senumo “Valvoline” ir 50 metų senumo “Mobil1”. Atsakydamas į vairuotojų klausimus, ar galima naudoti seną tepalą, jei jis bus gerai suplaktas, tinklaraštininkas atliko šį triuką ir nufilmavo pasekmes. Abiem atvejais buvo pastebėta nemažai oksidacijos požymių. Laboratorinė analizė parodė, kad pati alyva, taip pat į ją dedami priedai chemiškai taip suiro, kad nebegalėjo pakankamai sutepti variklio. Dėl to variklis greitai perkaista, susidėvi ir galiausiai sugenda.
Įsitikinkite patys:
Be to, plastikinėje “Valvoline” skardinėje rasta vandens pėdsakų dėl viduje kondensavusios drėgmės po perkaitimo. Ekspertai atkreipia dėmesį, kad daugumos variklinių alyvų galiojimo laikas ribojamas iki penkerių metų. Net jei per šį laiką niekada nenaudojote alyvos, geriau jos atsikratyti, nes greičiausiai ji jau prarado savo savybes arba netrukus jas praras.