Europos elektromobilių rinka ruošiasi naujam žaidėjui – kinų kompanija „Xpeng” oficialiai pristatė du modelius, kurie gali pakeisti įprastą supratimą apie elektrinius automobilius. „Xpeng G6″ ir „Xpeng G9″ ne tik demonstruoja įspūdingas technines charakteristikas, bet ir siūlo tai, ko daugelis vairuotojų labiausiai laukia – rekordiškai greitą įkrovimą.
12 minučių – tiek reikia kavai išgerti
Įsivaizduokite: sustojate prie įkrovimo stotelės, užsisakote kavą netoliese esančioje kavinėje, ir kol ją išgeriate – jūsų automobilis jau beveik pilnai įkrautas. Būtent tokį scenarijų siūlo naujieji „Xpeng” modeliai su savo revoliucine 5C įkrovimo technologija. Nuo 10% iki 80% baterijos įkrovimas vos per 12 minučių – tai greitis, apie kurį daugelis elektromobilių gamintojų kol kas gali tik svajoti.
„Xpeng G9″ pasiekia net 525 kW įkrovimo galią, o „Xpeng G6″ – 451 kW. Palyginimui, daugelis šiuo metu rinkoje esančių elektromobilių maksimaliai gali priimti 150-250 kW galią. Tai reiškia, kad kinų gamintojas praktiškai išsprendė vieną didžiausių elektromobilių trūkumų – ilgą įkrovimo laiką.
Violetinė žvaigždė ir juodasis riteris
„Xpeng” supranta, kad šiuolaikinis pirkėjas nori ne tik technologijų, bet ir stiliaus. „G6″ modelis pristatomas unikalia „Stellar Purple” spalva – švelnaus violetinio atspalvio dažais su metalinėmis dalelėmis, kurios saulėje žvilga tarsi žvaigždės. Tuo tarpu „G9 Black Edition” atrodo kaip juodasis riteris – sodri nakties juodumo spalva su ryškiai oranžiniais stabdžių suportais kuria intriguojantį kontrastą.
Abu modeliai pasižymi futuristiniu dizainu su LED šviesų juostomis, kurios primena kosminio laivo prietaisų skydelį. Tai ne tiesiog automobiliai – tai judantys meno kūriniai, skirti tiems, kurie nori išsiskirti kelyje.
Salonas kaip pirmosios klasės lėktuvo kajutė
Viduje laukia ne mažiau įspūdingų sprendimų. „Super Star-Ring” interjero koncepcija transformavo 60% salono erdvės. Priekinės sėdynės su masažo funkcija, šildomos galinės sėdynės, „ambient” apšvietimas – viskas sukurta tam, kad kelionė taptų malonumu, o ne rutina.
„G9″ modelyje įrengtas milžiniškas trijų sluoksnių panoraminis stoglangis su šilumos izoliacija, o sėdynės turi net 10 taškų masažo funkciją. Tai primena prabangaus SPA centro patirtį, tik važiuojant 130 km/h greičiu automagistrale.
Dirbtinis intelektas už vairo
„Xpeng” neslepia ambicijų tapti autonominio vairavimo lyderiais. Naujieji modeliai aprūpinti pažangiausiais jutikliais ir dirbtinio intelekto sistemomis, kurios analizuoja aplinką tiksliau nei kada nors anksčiau. „Lofic” architektūra užtikrina, kad automobilis „mato” toliau ir aiškiau, o tai reiškia didesnį saugumą tiek vairuotojui, tiek kitiems eismo dalyviams.
Įdomu tai, kad „Xpeng” nesiekia visiškai pašalinti vairuotojo iš proceso. Priešingai – jie kuria sistemą, kuri padeda vairuotojui, bet nepanaikina vairavimo malonumo. Tai tarsi turėti patikimą antrąjį pilotą, kuris visada pasiruošęs padėti sudėtingoje situacijoje.
Ekologija be kompromisų
Naudodama LFP (ličio geležies fosfato) baterijas, „Xpeng” atsisako kobaltą ir nikelį – mineralus, kurių gavyba kelia rimtų aplinkosaugos ir etikos klausimų. Tai ne tik ekologiškesnis, bet ir saugesnis sprendimas, nes LFP baterijos yra stabilesnės ir mažiau linkusios užsidegti ekstremalių situacijų metu.
Ar Europa pasiruošusi?
Užsakymus „Xpeng” pradės priimti jau liepos viduryje, o susidomėjimą galima išreikšti jau dabar. Klausimai kyla ne tik dėl kainų (kurios kol kas neskelbtos), bet ir dėl aptarnavimo tinklo, atsarginių dalių prieinamumo bei ilgalaikės kokybės.
Vis dėlto, jei „Xpeng” sugebės pasiūlyti konkurencingas kainas ir patikimą aptarnavimą, tradiciniai Europos ir Amerikos gamintojai gali susidurti su rimtu iššūkiu. Kinijos elektromobilių revoliucija jau čia, ir ji atvyksta 525 kW greičiu.
Laikas persėsti?
„Xpeng” atvykimas į Europą – tai ne tik dar vienas pasirinkimas pirkėjams. Tai signalas visai industrijai, kad laikas judėti greičiau, mąstyti drąsiau ir nebijoti eksperimentuoti. Ar tradiciniai gamintojai spės prisitaikyti, ar kinų kompanijos užims vis didesnę rinkos dalį? Atsakymą sužinosime jau netrukus, kai pirmieji „Xpeng” automobiliai pasirodys Europos keliuose.
Parašyti komentarą