Vieni žmonės teigia, kad vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže galima gerokai sumažinti degalų sąnaudas. Kiti teigia, kad “automatas” kaip tik sumažina degalų sąnaudas. Taigi, laikas išsiaiškinti kaip yra iš tikrųjų.
Mechaninė pavarų dėžė:
- Paprastai yra efektyvesnė degalų atžvilgiu, nes vairuotojas pats gali optimaliai perjunginėti pavaras, priklausomai nuo važiavimo sąlygų.
- Mechaninė dėžė pasižymi paprasta konstrukcija ir mažesniais energijos nuostoliais.
- Degalų sąnaudos priklauso nuo vairuotojo vairavimo įpročių: patyręs vairuotojas gali optimizuoti pavarų perjungimą ir taip sumažinti sąnaudas.
Automatinė pavarų dėžė:
- Tradicinės automatinės dėžės, kurios naudoja hidraulinį sukimo momento keitiklį, dažnai suvartoja daugiau degalų, ypač senesniuose modeliuose.
- Naujesni automobiliai su naujomis pavarų dėžėmis yra daug efektyvesni, nes jie turi daugiau pavarų ir išmaniąsias sistemas, leidžiančias optimaliai perjungti pavaras. Tačiau vis tiek kai kurie automatai gali būti šiek tiek mažiau efektyvūs už mechanines pavarų dėžes.
Dvigubos sankabos automatinė pavarų dėžė (DSG/DCT):
- Šios pavarų dėžės pasižymi dideliu efektyvumu, nes jas valdo kompiuteris ir jos perjungia pavaras labai greitai. Dėl to jos dažnai yra ekonomiškesnės nei tradicinės automatinės dėžės ir gali net prilygti mechaninėms.
- Tačiau jų efektyvumas taip pat priklauso nuo konkretaus modelio ir vairavimo stiliaus.
CVT (Nuolat kintamo perdavimo automatinė pavarų dėžė):
- Šios dėžės turi nuolat kintamą perdavimą, todėl teoriškai jos gali būti itin efektyvios degalų sąnaudų atžvilgiu. Tačiau praktikoje CVT dėžės ne visada išnaudoja šį potencialą ir gali būti mažiau efektyvios nei mechaninės arba dvigubos sankabos dėžės, ypač kai kuriuose variklio sūkių diapazonuose.
Anksčiau mechaninės pavarų dėžės iš tiesų turėjo aiškų degalų naudojimo efektyvumo pranašumą, palyginti su automatinėmis. Vairuotojai galėjo perjungti pavarą į neutralią padėtį riedėdami, priešingai nei su automatinėmis. Ši savybė buvo ypač naudinga važiuojant mieste ar spūstyse, kur svarbi kiekviena mažiausia degalų taupymo priemonė.
Kadangi senesnės automatinių pavarų dėžių versijos buvo paprastesnės ir turėjo mažiau pavarų, variklis turėjo dirbti esant apkrovai, todėl sunaudodavo daugiau degalų. Tačiau prieš kelerius metus padėtis ėmė keistis.
Apibendrinant galima teigti, kad senesni automobiliai degalų atžvilgiu turėdavo gan reikšmingų skirtumų, tačiau šiandien situacija yra kardinaliai pasikeitusi.
2008m Civic AT5 yra 5,1L/100km;mech.dėžė=5,4!
O tai tau gyvenima smarkiai keicia,jei perki masina,tai surasi kurui,jei lašus skaiciuoji,tai jau geriau su dviračiu važiuok ,yra žmoniu kur nuperka mašina kad pasirodyti,ne pagal kišene,padkui dejuoja.
O taip, tokių yra daug. Tai palikimas rusų, kur įvaizdis svarbiau visko.
Bet automatai dažniau genda. Tai cia nebent dėl patogumo kamsciuose nauda o ne del ekonomijos
Jau dvidešimt metų su automatais važinėju – nė vienas nesugedo. Dažniau mechaninės genda, kai kamščiuose tenka jas drožt…
Idėja kad automatas AT5 (Honda) važiuoja virš 500000km ir naudoja benzo mažiau negu mechaninė