Automobilių korozija yra viena iš dažniausiai pasitaikančių problemų, galinčių rimtai paveikti automobilio ilgaamžiškumą ir jo eksploatacines savybes. Metaliniai transporto priemonių kėbulai palaipsniui yra veikiami drėgmės, cheminių medžiagų ir druskos tirpalų. Šis reiškinys gali turėti rimtų pasekmių, jei automobilis nėra tinkamai prižiūrimas.
Patyrę mechanikai atkreipia dėmesį, kad kai kurie automobilių modeliai yra jautresni korozijai dėl savo medžiagų, konstrukcijos ar tinkamos apsaugos trūkumo. Toliau pateikiame keletą automobilių markių ir modelių, kuriuos, pasak ekspertų, rūdys veikia labiausiai.
Kurie automobiliai rūdija labiausiai?
Mazda
Mazda, ypač 2000-ųjų metų pradžios modeliai, dažnai minimi tarp automobilių, kurie linkę į koroziją. Labiausiai nukenčia ratų arkos ir slenksčiai, kuriuose kaupiasi nešvarumai ir vanduo. Laikui bėgant šiose vietose susidaro rūdžių dėmės, jei automobilis nebuvo apdorotas antikorozinėmis priemonėmis.
Ford
Kai kurių „Ford“ modelių, pavyzdžiui, „Ford Focus“ ir „Ford Fiesta“, kėbulo apatinėje dalyje yra silpnų vietų. Tai ypač pasakytina apie pakabos elementų tvirtinimo vietas ir kėbulo siūles. Problema paaštrėja drėgno klimato sąlygomis ir žiemą, kai druska ir vanduo prisideda prie pagreitinto korozijos proceso.
Volkswagen
Volkswagen automobiliai, ypač senesni Passat ir Golf modeliai, susiduria su korozijos problemomis metalinių plokščių sujungimo vietose. Drėgmė dažnai prasiskverbia į sunkiai prieinamas vietas, todėl po dažais susidaro rūdys.
Nissan
Senesni „Nissan Almera“ ir „Nissan X-Trail“ – tai modeliai, kurie garsėja polinkiu rūdyti, ypač apačioje ir ant sparnų. Jei rūdys nevalomos, jos gali greitai išplisti ir sukelti rimtų kėbulo problemų.
Honda
Honda, ypač senesni Accord ir Civic modeliai, taip pat patenka į automobilių, linkusių į koroziją, sąrašą. Probleminės vietos yra tos, kuriose kaupiasi vanduo ir druska, pavyzdžiui, durų apačia, slenksčiai ir ratų arkos.
Kodėl kai kurie automobiliai labiau linkę į koroziją?
Yra keletas priežasčių, kodėl kai kurie automobiliai dažniau patiria koroziją. Pirmiausia tai susiję su gamyboje naudojamomis medžiagomis. Kai kurie automobilių gamintojai naudoja mažiau atsparius korozijai metalus arba neskiria pakankamai dėmesio antikorozinėms dangoms. Kėbulo konstrukcija taip pat gali prisidėti prie drėgmės kaupimosi tam tikrose vietose, o tai pagreitina rūdijimo procesą.
Kita svarbi priežastis – eksploatavimo sąlygos. Jei transporto priemonė nuolat veikiama druskos, drėgmės ir staigių temperatūros pokyčių, rūdžių rizika gerokai padidėja. Tai ypač aktualu regionuose, kuriuose žiemos būna atšiaurios ir keliai barstomi druska.
Kaip apsaugoti automobilį nuo korozijos?
Nepriklausomai nuo to, ar jūsų automobilio modelis yra jautrus korozijai, turėtumėte atkreipti dėmesį į prevenciją ir apsaugą. Pateikiame keletą mechanikų patarimų:
- Reguliarus automobilio plovimas, ypač po žiemos kelionių, kai kėbulas pasidengia druska.
- Antikorozinis apdorojimas: specialių produktų, apsaugančių metalines kėbulo dalis, naudojimas.
- Kėbulo apačios ir paslėptų elementų būklės tikrinimas: reguliariai apžiūrėkite automobilį ieškodami pirmųjų rūdžių požymių ir nedelsdami spręskite problemas.
- Laikykite automobilį garaže arba dengtoje stovėjimo aikštelėje, kad automobilis būtų kuo mažiau veikiamas drėgmės ir temperatūros pokyčių.
Tinkama automobilio priežiūra padės gerokai prailginti jo tarnavimo laiką ir išvengti rimtų korozijos problemų.
Mechanikas tegu komentuoja apie korozija. Gal reiktu kėbulininkų ar autodazytojų nuomonės klausti.
Senos masinos ne taip rudyjo
.
Tai kad mano B5 passat 1997 eina mai ledas neturi rudziu niekur ir stovi ant lauko ne garaze vaziuoja pigiai ir zinau kad pasitiket galiu ne taip kaip naujasniu b8 pasatu
B6 gal čia turėjo minty. Tas jaučiu dar gamykloje rūdyti pradėdavo.
Ištrint mašiną lašiniais. Kaip ranka koroziją nuima. O jei dar lašiniuotom rankom už vairo palaikyt- visai nerudys.
Nnna jau cia virsune,kainos neatitinka tikroves ,Lietuvai ateina krahas ,amen!
Nissan Almera Tino linkęs į koroziją, bet variklis po 430 tūkst km ve.ikia beveik be problemų.
Rusų patyrę špakliovkininkai youtube rodo kaip užglaistyti koroziją. Tinka ir vata, skarda, stiklo audinys.
Koks patyręs mechanikas…tas amerikiečių rėksnys YouTuberis -klounas