Jau seniai praėjo laikai, kai varikliai galėjo saugiai nuvažiuoti milijoną kilometrų be kapitalinio remonto. Nors, tiesą sakant, dabar automobilių gamintojai nemato didelės prasmės, nes kam to šiandien reikia?
Visi džiaugiasi, jei automobilis tarnauja 300-400 tūkstančių ir nesukelia jokių rimtų problemų. Tačiau įsivaizduoti, kad automobilis be jokių problemų galėtų važinėti milijoną, yra beveik fantastika.
Varikliai šiandien
Šiandien inžinieriai daugiausia dėmesio skiria tam, kad automobiliai sunaudotų kuo mažiau degalų. Tam jie sureguliuoja variklį taip, kad jis veiktų mažomis sąnaudomis, o pavarų dėžė palaikytų didesnes apsukas. Variklis ne tik traukia automobilį, bet ir užtikrina komfortą visiems keleiviams: jis maitina oro kondicionierių, multimedijos sistemą, vairo stiprintuvą, šildymą ir daug kitų funkcijų. O visa tai papildomai apkrauna detales – stūmoklių grupę, guolius, alkūninį veleną. Akivaizdu, kad dėl to sutrumpėja tarnavimo laikas. Be to, šiuolaikinio vidaus degimo variklio dalys tampa vis mažesnės ir mažiau patvarios.
Net stūmokliai dabar lengvesni, cilindrų blokai dažnai gaminami iš aliuminio, o alkūninis velenas gaminamas pagal supaprastintą schemą. Turbo kompresorius, kuris jau tapo įprastas net ir biudžetiniuose automobiliuose, daro variklį galingesnį ir ekonomiškesnį, bet ne patikimesnį. Turbo kompresoriai dažnai tarnauja ne ilgiau kaip 120-150 tūkst. kilometrų, o cilindrų blokai sugenda vidutiniškai po 250-300 tūkst. kilometrų. Tačiau net ir tokie automobiliai gali išvystyti 150-170 arklio galių.
Kitas dalykas – šiuolaikiniai varikliai tapo daug karštesni. Jei anksčiau aušinimo skysčio temperatūra būdavo 80-85 °C, tai dabar ji viršija 100 °C, ir tai pastebima. Alyva veikia aukštesnėje temperatūroje, todėl greičiau sensta. Dėl karščio sandarikliai dažnai pradeda įtrūkti po 120-140 tūkst. Ir jei anksčiau alyvą buvo galima keisti kas 15 tūkstančių, tai dabar tarp naujų variklių alyvos keitimų geriau nelaukti daugiau kaip 10-15 tūkstančių kilometrų.
Griežtesni aplinkosauginiai reikalavimai
Kodėl automobilių gamintojai nesibaimina tokių intervalų ir technologijų? Pirmiausia dėl aplinkosaugos. O aplinkosaugos reikalavimai griežtėja, todėl turime ieškoti naujų sprendimų. Antroji priežastis – ekonomiškumas. Net ir aukščiausios klasės markės dabar renkasi pigesnes medžiagas ir dalis, kad sumažintų sąnaudas.
Tačiau svarbiausia visame tame yra tai, kad dabar pasikeitė žmonių požiūris į automobilius. Anksčiau jie pirkdavo automobilį dešimtmečiams, kai prioritetas buvo patikimumas. Dabar naujas pirkėjas žino, kad bet kokiems gedimams taikoma garantija, o po to su automobiliu lieka tvarkytis kitiems savininkams.
Dabar kokios variklius gaminti, o kokių ne, nusprendžia politikai, ir naftos magnatai, bet ne inžinieriai. Kuo didesnis didesnis darbinis tūris, tuo didesni mokesčiai. Nepasakyčiau, kad kuo naujasnis automobilis tuo mažesnės kuro sąnaudos. Pagrindinis klausimas yra kaip sudeginti kuo daugiau kuro su mažiau dūmų.
Dabar neapsimoka geru varikliu gaminti….
Nera apivartos….kaip ir skalbimo mašinu ir kita buitine tech….
Mašina pardavei ir viskas pelno neneša ,,,o detales pastovei generuoja pelna…