Naujieji išmetamųjų teršalų standartai neapsiriboja vien varikliais. Pirmą kartą istorijoje 2030 m. įsigaliosiantys Euro 7 reikalavimai reguliuos ir teršalus, atsirandančius dėl padangų dėvėjimosi. Remiantis naujausiais Vokietijos ADAC tyrimais, naujieji reikalavimai gali iš rinkos išstumti net 60 proc. šiuo metu siūlomų padangų modelių. Visa tai dėl, regis, nekalto rodiklio – dėvėjimosi lygio.
ADAC įspėja: šiuolaikinės padangos Euro 7 neįveiks
Nepaisant vis griežtėjančių išmetamųjų teršalų taisyklių, oro tarša miestuose vis dar išlieka per didelė. Pagrindinė to priežastis – didžioji dalis kelių transporto taršos jau kyla ne iš variklių, o dėl stabdžių ir padangų dėvėjimosi. Dėl trinties ore pasklinda smulkios dalelės, kurios teršia aplinką nepriklausomai nuo transporto priemonės variklio tipo. Tai reiškia, kad net elektromobiliai prisideda prie šios problemos.
Euro 7 – pirmasis pasaulyje teisinis dokumentas, kuris nustato teršalų normas ne tik išmetamosioms dujoms, bet ir kietosioms dalelėms, kylančioms nuo padangų bei stabdžių trinties.
Dėvėjimosi skirtumai tarp padangų – milžiniški
Vokietijos automobilių klubas ADAC per kelerius pastaruosius metus ištyrė daugiau nei 160 skirtingų padangų modelių. Tiriant buvo vertinamas, be kita ko, gumos nusidėvėjimo greitis. Paaiškėjo, kad tarp skirtingų prekės ženklų egzistuoja didžiuliai skirtumai. Kai kurios aukščiausios klasės padangos dėvisi minimaliai, o kitos – net ir žinomų gamintojų – parodė iki trijų kartų prastesnius rezultatus.
Kai kurios padangos pasižymėjo „ilgu prognozuojamu tarnavimo laikotarpiu“, „gera atsparumo dilimui klase“ ir „labai nedideliu dėvėjimusi naudojimo metu“. Tokie modeliai tikėtina atitiks naujuosius reikalavimus. Tačiau dauguma tirtų padangų greičiausiai susidurs su rimtomis problemomis siekiant gauti Euro 7 atitikties sertifikatą.
Ką numato Euro 7 padangų reikalavimai?
Pagal projektą, stabdžių nusidėvėjimo metu susidarančių kietųjų dalelių emisija (PM10) negalės viršyti 3–11 mg/km vienam automobiliui – priklausomai nuo transporto priemonės klasės ir variklio tipo. Konkrečios normos padangoms kol kas dar nėra oficialiai patvirtintos, bet pramonė jau ruošiasi pokyčiams.
Gamintojams bus suteiktas pereinamasis laikotarpis: 30 mėnesių naujiems lengviesiems automobiliams ir furgonams, bei iki 60 mėnesių – naujiems autobusams ir sunkvežimiams.
Ką tai reiškia vairuotojams?
Pirmiausia – brangs padangos. Gamintojams teks investuoti į tyrimus, naujas medžiagas ir konstrukcijas, o šios išlaidos neišvengiamai atsilieps kainoms. Taip pat teks toliau tobulinti padangų perdirbimo technologijas ir kurti pažangesnius sprendimus.
Kai kurie šiandien siūlomi padangų modeliai gali būti išimti iš prekybos arba stipriai pakeisti. Vairuotojai gali tikėtis mažesnio pasirinkimo, ypač tarp pigesnių padangų segmentų.
Šaltinis: motoryzacja.interia.pl
Parašyti komentarą