Nors šiuolaikiniai automobiliai aprūpinti galybe jutiklių ir indikatorių, vienas seniausių ir patikimiausių variklio diagnostikos metodų nereikalauja jokios įrangos – pakanka tiesiog atkreipti dėmesį į išmetimo vamzdį. Dūmų spalva gali daug papasakoti apie jūsų automobilio „sveikatą“.
Idealiu atveju, kai vidaus degimo variklis (VDV) yra techniškai tvarkingas ir gerai įšilęs, išmetamieji dūmai yra beveik nematomi arba vos pilkšvi. Jei pastebėjote akivaizdžius spalvos pokyčius, tai ženklas, kad automobiliui verta skirti daugiau dėmesio.
Balti dūmai: nuo nekalto garo iki rimto gedimo
Tirštų baltų dūmų pasirodymas šaltu oru, kol variklis šyla, yra visiškai normalus reiškinys. Tai tiesiog garuoja išmetimo sistemoje susikaupęs kondensatas. Nerimauti nėra pagrindo, jei varikliui pilnai sušilus dūmai išnyksta.
Tačiau jei balti dūmai nesiliauja veržtis ir iš įkaitusio variklio, tai gali signalizuoti apie problemą. Pati rimčiausia iš jų – aušinimo skystis (antifrizas) patenka į cilindrus dėl pažeistos variklio galvutės tarpinės. Kartais mažiau kritiška priežastis gali būti nekokybiškas kuras su dideliu vandens kiekiu.
Kaip pasitikrinti?
- Pažvelkite į aušinimo sistemos išsiplėtimo bakelį. Jei antifrizo lygis pastebimai nukritęs, nuotėkio tikimybė yra didelė.
- Atlikite „servetėlės testą“: pridėkite baltą popierinę servetėlę prie išmetimo vamzdžio. Jei ant jos atsiranda spalvotų dėmelių, tai patvirtins diagnozę, ir tokiu atveju reikėtų nedelsiant kreiptis į variklių meistrą.
Melsvi arba pilkšvi dūmai: „degančios“ alyvos ženklas
Tai – aiškus požymis, kad į degimo kameras patenka variklio alyva ir dega kartu su kuru. Tai visada skamba baugiai ir pranašauja brangų remontą, tačiau neskubėkite panikuoti. Nors pagrindinė priežastis dažniausiai yra cilindrų-stūmoklių grupės elementų nusidėvėjimas, prieš ruošiantis kapitaliniam variklio remontui, verta patikrinti pigesnius variantus.
- Dažnai problema slypi sudilę vožtuvų riebokšliai, kurie laikui bėgant praranda elastingumą ir pradeda praleisti alyvą.
- Kita galima priežastis – sugedęs karterio alsuoklio vožtuvas, dėl kurio susidaro per didelis slėgis.
Jei šių elementų pakeitimas nepadėjo, greičiausiai, varikliui reikalingas rimtesnis įsikišimas.
Juodi dūmai: per riebus kuro mišinys
Tiršti juodi dūmai rodo, kad į variklį patenka per daug sodrus kuro mišinys, t. y., kuras sudega nepilnai. Dyzeliniams automobiliams trumpalaikis juodų dūmų pliūpsnis gali būti norma DPF filtro regeneracijos metu, tačiau nuolatinis dūmijanimas – tai gedimo ženklas.
Galimos priežastys:
- Užsiteršęs oro filtras;
- Sugedusios uždegimo žvakės ar ritės;
- Netinkamai veikiantys kuro purkštukai;
- Sugedęs katalizatorius.
Diagnostiką verta pradėti nuo paprasčiausių dalykų: oro filtro ir žvakių patikros, ir tik tada pereiti prie sudėtingesnių komponentų.
Gebėjimas atpažinti šiuos signalus leis jums laiku pastebėti problemą, išvengti rimtų gedimų ir sutaupyti nemažai pinigų servisų išlaidoms.
Parašyti komentarą