Norvegijos tinklaraštininkai nusprendė išsiaiškinti, kaip elektromobiliai elgiasi šaltyje, tiksliau – ekstremaliame šaltyje, ir išbandė 5 modelius šaldytuve, kuriame temperatūra yra minus 40 °C. Remiantis eksperimento rezultatais, tik du modeliai buvo tinkami tolesnei eksploatacijai.
Elektromobilių šalčio testas Suomijoje, išbandyti 5 elektromobiliai
Bandyme dalyvavo BMW iX1, „Renault Megane E-Tech“, „Nissan Ariya“, „KIA Niro EV“ ir vienas populiariausių elektromobilių Europoje – MG4. Renginys vyko specialiame bandymų centre Laplandijoje (Suomija), kur buvo įrengtas penkių dėžių šaldiklių kompleksas, skirtas priešserijiniams naujų automobilių prototipams išbandyti.

Elektromobiliai buvo palikti kamerose per naktį, o ryte buvo išbandyti siekiant patikrinti 12 voltų užvedimo akumuliatoriaus įtampą, taip pat ekranų ir kitų valdiklių funkcionalumą. Beje, kiekviename automobilyje buvo įjungtas greito atitirpinimo režimas ir 15 minučių stebėtas salono įšilimas. Ir, žinoma, buvo aktualus klausimas, ar konkretus elektromobilis galės pajudėti užšalus. Temperatūra kamerose svyravo nuo -39 iki -42 °C.
Pirmasis buvo išbandytas „MG4 Electric“. Automobilis nenorėjo atsidaryti elektroniniu rakteliu, todėl buvo naudojamas mechaninis raktelis, o patikrinus akumuliatoriaus gnybtus paaiškėjo, kad įtampa yra tik 3,15 V. Galiausiai hečbeko apskritai nepavyko užvesti.
Antrasis buvo „Renault E-Tech“. Jis atsidarė be jokių problemų, o 12 V akumuliatoriaus įtampa rodė 15,16 V – dar didesnę nei prieš eksperimentą (taigi paaiškėjo, kad automobilyje įrengta akumuliatoriaus įkrovimo „miego“ metu sistema). Prietaisų skydelis ir multimedijos sistema veikė be jokių problemų, taip pat ir priekinio stiklo atitirpinimo režimas. Po 4 minučių salone temperatūra jau buvo +4 °C, o po 15 minučių – beveik 20 °C. Priekinis stiklas buvo visiškai atitirpęs, tačiau dėl šalčio automobilis rodė galios apribojimo pranešimą.
Dėl to elektrinis „Renault“ išvažiavo iš boksų, tačiau po juo buvo rasta antifrizo pėdsakų, rodančių aušinimo sistemos gedimą – greičiausiai vienas iš vamzdžių neatlaikė šalčio.
BMW iX1 buvo trečiasis automobilis. Jis lengvai atsidarė, o akumuliatoriaus įtampa, remiantis matavimais, buvo 14,81 V. Praėjus 5 minutėms po užvedimo, salonas įšilo tik iki -20 °C, tačiau po 15 minučių jame jau buvo 17 °C. Tiek prietaisų skydelis, tiek ekranai veikė nepriekaištingai. Dėl to BMW išvažiavo iš garažo be jokių nuotėkio požymių ar kokių nors problemų.
Ketvirtasis automobilis, Nissan Ariya, taip pat atsidarė be jokių problemų ir pademonstravo visišką visų ekranų ir jutiklinių mygtukų funkcionalumą, tačiau tuo, kaip sakoma, geros naujienos baigėsi. Akumuliatoriaus įtampa buvo 11,42 V, todėl krosoveris beveik iš karto išleido pranešimą apie jėgainės gedimą, o po trijų su puse minutės automobilis išjungė visas sistemas.
KIA Niro EV akumuliatoriaus įtampa rodė 11,72, o ekranai funkcionavo labai lėtai. Praėjus 10 minučių po įjungimo, automobilyje buvo tik -25,7 °C, o po 11 minučių borto kompiuteris parodė pranešimą apie išsikrovusį akumuliatorių ir automobilis negalėjo toliau ruoštis važiavimui. Dėl to bandymą sėkmingai išlaikė tik „Renault“ ir BMW, nors iš tikrųjų puikiai veikė tik vokiečių elektromobilis.

Iš kur aziatams žinoti apie tikrą žiemą?
Nors prancūzija su vokietija irgi šiltos šalys . Bandykit volvo, mb, vw. Daugiau nei 5 modelius