Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Šalčio testas. Suomijoje išbandyti populiarūs elektriniai automobiliai -40 laipsnių temperatūroje. Kaip jiems sekėsi?
Automobiliai / Transporto priemonės

Šalčio testas. Suomijoje išbandyti populiarūs elektriniai automobiliai -40 laipsnių temperatūroje. Kaip jiems sekėsi?

Dalintis

Norvegijos tinklaraštininkai nusprendė išsiaiškinti, kaip elektromobiliai elgiasi šaltyje, tiksliau – ekstremaliame šaltyje, ir išbandė 5 modelius šaldytuve, kuriame temperatūra yra minus 40 °C. Remiantis eksperimento rezultatais, tik du modeliai buvo tinkami tolesnei eksploatacijai.

 

Elektromobilių šalčio testas Suomijoje, išbandyti 5 elektromobiliai

Bandyme dalyvavo BMW iX1, „Renault Megane E-Tech“, „Nissan Ariya“, „KIA Niro EV“ ir vienas populiariausių elektromobilių Europoje – MG4. Renginys vyko specialiame bandymų centre Laplandijoje (Suomija), kur buvo įrengtas penkių dėžių šaldiklių kompleksas, skirtas priešserijiniams naujų automobilių prototipams išbandyti.

Šalčio testai Suomijoje 2
Vaizdo įrašo ekrano nuotrauka

Elektromobiliai buvo palikti kamerose per naktį, o ryte buvo išbandyti siekiant patikrinti 12 voltų užvedimo akumuliatoriaus įtampą, taip pat ekranų ir kitų valdiklių funkcionalumą. Beje, kiekviename automobilyje buvo įjungtas greito atitirpinimo režimas ir 15 minučių stebėtas salono įšilimas. Ir, žinoma, buvo aktualus klausimas, ar konkretus elektromobilis galės pajudėti užšalus. Temperatūra kamerose svyravo nuo -39 iki -42 °C.

Pirmasis buvo išbandytas „MG4 Electric“. Automobilis nenorėjo atsidaryti elektroniniu rakteliu, todėl buvo naudojamas mechaninis raktelis, o patikrinus akumuliatoriaus gnybtus paaiškėjo, kad įtampa yra tik 3,15 V. Galiausiai hečbeko apskritai nepavyko užvesti.

Antrasis buvo „Renault E-Tech“. Jis atsidarė be jokių problemų, o 12 V akumuliatoriaus įtampa rodė 15,16 V – dar didesnę nei prieš eksperimentą (taigi paaiškėjo, kad automobilyje įrengta akumuliatoriaus įkrovimo „miego“ metu sistema). Prietaisų skydelis ir multimedijos sistema veikė be jokių problemų, taip pat ir priekinio stiklo atitirpinimo režimas. Po 4 minučių salone temperatūra jau buvo +4 °C, o po 15 minučių – beveik 20 °C. Priekinis stiklas buvo visiškai atitirpęs, tačiau dėl šalčio automobilis rodė galios apribojimo pranešimą.

Dėl to elektrinis „Renault“ išvažiavo iš boksų, tačiau po juo buvo rasta antifrizo pėdsakų, rodančių aušinimo sistemos gedimą – greičiausiai vienas iš vamzdžių neatlaikė šalčio.

BMW iX1 buvo trečiasis automobilis. Jis lengvai atsidarė, o akumuliatoriaus įtampa, remiantis matavimais, buvo 14,81 V. Praėjus 5 minutėms po užvedimo, salonas įšilo tik iki -20 °C, tačiau po 15 minučių jame jau buvo 17 °C. Tiek prietaisų skydelis, tiek ekranai veikė nepriekaištingai. Dėl to BMW išvažiavo iš garažo be jokių nuotėkio požymių ar kokių nors problemų.

Ketvirtasis automobilis, Nissan Ariya, taip pat atsidarė be jokių problemų ir pademonstravo visišką visų ekranų ir jutiklinių mygtukų funkcionalumą, tačiau tuo, kaip sakoma, geros naujienos baigėsi. Akumuliatoriaus įtampa buvo 11,42 V, todėl krosoveris beveik iš karto išleido pranešimą apie jėgainės gedimą, o po trijų su puse minutės automobilis išjungė visas sistemas.

KIA Niro EV akumuliatoriaus įtampa rodė 11,72, o ekranai funkcionavo labai lėtai. Praėjus 10 minučių po įjungimo, automobilyje buvo tik -25,7 °C, o po 11 minučių borto kompiuteris parodė pranešimą apie išsikrovusį akumuliatorių ir automobilis negalėjo toliau ruoštis važiavimui. Dėl to bandymą sėkmingai išlaikė tik „Renault“ ir BMW, nors iš tikrųjų puikiai veikė tik vokiečių elektromobilis.

Šalčio testai Suomijoje
Vaizdo įrašo ekrano nuotrauka

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

1 Komentaras

guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Dada
Dada
prieš 6 mėnesių

Iš kur aziatams žinoti apie tikrą žiemą?
Nors prancūzija su vokietija irgi šiltos šalys . Bandykit volvo, mb, vw. Daugiau nei 5 modelius

Panašūs straipsniai
Naujausia Android Auto 14.4 versija

Pasirodė nauja „Android Auto“ 14.4 versija: jau galite ją atsisiųsti, žadamas sklandesnis veikimas

Vartotojams pradėtas platinti „Android Auto 14.4“ atnaujinimas. Jame pateikiami smulkūs pataisymai ir...

Graikų policija

Baudos Lietuvoje juokingos: „Čia bauda gali siekti 8000 eurų”. Tai galioja ir turistams

Manote, kad tik Lietuvoje baudos yra didelės? Atrodo, kad kitų šalių įstatymų...

Blogai valo valytuvai

Neveikia ir baisiai tepa. Susidėvėjusius valytuvus galite „sutaisyti“ iš karto

Kodėl valytuvai neveikia? Tai didžiulė problema ne tik žiemą, bet ir vasarą,...

Gerokai viršytas greitis

„Turistų gaudyklė“ Baltijos valstybių keliuose: kaip nuomos kompanijos ir policija jus pasitiks grįžus namo

Vasara – kelionių automobiliu sezonas, bet kartu ir laikas, kai dažniau viršijamas...