Nuo birželio 17 dienos Suomijoje įsigaliojo naujas mikromobilumo įstatymas, kuris iš esmės keičia elektrinių paspirtukų ir kitų lengvųjų elektrinių transporto priemonių naudojimo taisykles. Naujovės nustato aiškius amžiaus apribojimus, įveda tėvų atsakomybę už vaikų padarytus pažeidimus ir griežtina neblaivių vairuotojų kontrolę.
Atsižvelgdama į augantį elektrinių paspirtukų populiarumą ir su juo susijusias saugumo problemas, Suomijos vyriausybė priėmė sprendimą įdiegti kompleksines taisykles. Jomis siekiama šią transporto priemonę iš pramogos paversti visaverčiu eismo dalyviu, turinčiu aiškias pareigas.
Vienas esminių naujojo įstatymo punktų – visiškas draudimas vairuoti elektrinius paspirtukus vaikams, nesulaukusiems 15 metų amžiaus. Ši taisyklė galioja tiek asmeniniams, tiek nuomojamiems paspirtukams, galintiems išvystyti didesnį nei 15 km/h greitį.
Nuo šiol, jei policija sustabdys nustatyto amžiaus nesulaukusį paauglį pažeidėją, atsakomybė teks jo tėvams. Būtent vienam iš tėvų bus skiriama 60 eurų bauda.
Įstatymas taip pat įveda griežtas bausmes už vairavimą apsvaigus nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų. Jei elektrinio paspirtuko vairuotojo kraujyje bus nustatytas alkoholio kiekis (0,5 promilės ir daugiau) arba narkotikų pėdsakai, jam grės reikšminga 200 eurų bauda.
Tuo atveju, kai neblaivus vairavimas sukelia grėsmę kitų žmonių saugumui, galimas patraukimas ir baudžiamojon atsakomybėn. Svarbu tai, kad atsisakymas atlikti blaivumo testą dabar bus vertinamas kaip nepaklusnumas policijai ir už tai bus baudžiama atskirai.
Pokyčiai palies ir nuomos paslaugų teikėjus. Bendrovės, nuomojančios elektrinius paspirtukus, dabar galės dirbti tik turėdamos specialią licenciją. Be to, savivaldybės gaus gerokai daugiau galių reguliuoti šią transporto rūšį savo teritorijoje. Vietos valdžia galės savarankiškai nustatyti parkavimo taisykles, apibrėžti zonas, kuriose elektrinių paspirtukų eismas draudžiamas, ir įvesti lokalius greičio apribojimus.
Atskirai įstatyme įtvirtinta primygtinė rekomendacija kelionių metu dėvėti šalmą, panašiai kaip taisyklės galioja dviratininkams. Įstatymų leidėjai tikisi, kad šis kompleksinis požiūris padės ženkliai padidinti saugumo lygį Suomijos keliuose. Šis pavyzdys gali tapti gairėmis ir kitoms Europos šalims, įskaitant Lietuvą, kurios taip pat ieško būdų suvaldyti su elektriniais paspirtukais susijusias problemas.
Parašyti komentarą