Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Tai bus mirties nuosprendis dyzelinui Europos Sąjungoje. Milijonams automobilių gresia priverstinis išmetimas į metalo laužą
Automobiliai / Transporto priemonėsNaujienos

Tai bus mirties nuosprendis dyzelinui Europos Sąjungoje. Milijonams automobilių gresia priverstinis išmetimas į metalo laužą

Metalo laužas
Dalintis

Ant kortos pastatytas milijonų ES registruotų dyzelinių automobilių likimas. Ginčas kyla dėl neleistinos praktikos, susijusios su išmetamųjų dujų išmetimo sistemų veikimu. Europos Teisingumo Teismas nagrinėja dvi tokias bylas. Vokietijos gamintojams nepalankus sprendimas reiškia, kad vien Vokietijoje daugiau kaip 8,2 mln. automobilių teks atiduoti į metalo laužą priverstiniu būdu, t. y. jie negalės dalyvauti eisme.

 

Kas čia vyksta?

Lapkričio 21 d. Europos Teisingumo Teismo generalinis advokatas Athanasios Rantos pateikė savo išvadą dėl ESTT nagrinėjamos bylos, kurią prieš „Mercedes-Benz“ prekės ženklą iškėlė du nusivylę klientai. Ombudsmeno pareiškimas įelektrino Vokietijos automobilių gamintojus. Iš jo matyti, kad ombudsmenas „pritaria Duisburgo teismo abejonėms“ ir laikosi nuomonės, kad pagal NEDC procedūrą patvirtintos transporto priemonės turi atitikti išmetamųjų teršalų normas ne tik bandymų stende, bet ir realiai – kelyje. Jei Europos Teisingumo Teismas galiausiai pasisakys taip pat, tai reikš, kad milijonai dyzelinių lengvųjų automobilių turės būti pašalinti iš Europos kelių.

Milijonai dyzelinių automobilių ES

Vokietija jau panikoje. 8,2 mln. dyzelinių automobilių teks atiduoti į metalo laužą?

Bylos, kurias dabar nagrinėja ESTT, yra dviejų nusivylusių „Mercedes“ klientų skundų, kuriuos Vokietijos Duisburgo teismui pateikė du nusivylę klientai, pasekmė. Tiksliau, tai Europos Sąjungos Teisingumo Teisme nagrinėjamos bylos C 251/23 ir C 308/23. Abiejose bylose Mercedes-Benz yra atsakovė, o abejonės, be kita ko, susijusios su išmetamųjų teršalų kontrolės ir ribojimo sistemų veikimu automobiliuose, atitinkančiuose Euro 5 (byla C 251/23) ir Euro 6 (byla C 308/23) išmetamųjų teršalų standartus.

Mercedes klientai, kurie jautėsi apgauti dėl faktinio jų automobilių išmetamųjų teršalų kiekio, padavė įmonę į Vokietijos teismą ir reikalauja iš gamintojo kompensacijos. Abu Duisburgo teismui pateikti ieškiniai įrodo, kad faktinė transporto priemonių išmetamųjų teršalų emisija toli gražu neatitinka gamintojo deklaruojamos. Suprasdami kaltinimo rimtumą, Duisburgo teisėjai prejudiciniame sprendime paprašė Europos Teisingumo Teismo teisinės pagalbos.

 

Ar milijonai dyzelinių variklių keliaus į metalo laužą?

Trumpai tariant, tai tokia praktika, kaip garsusis „Volkswagen“ „terminis langas“, kuris praktiškai ribojo išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemos veikimą tam tikruose temperatūros diapazonuose, kad „apsaugotų variklį“ nuo pažeidimų. Šiose konkrečiose bylose Duisburgo teismas pateikė ESTT keletą klausimų, pvz:

„Ar lengvasis automobilis su slėginiu uždegimu, kuriam taikomas „Euro 5“ išmetamųjų teršalų standartas […], yra nesuderinamas su ES teisės nuostatomis, jei dėl jo konstrukcijos pobūdžio ir jame įdiegtų funkcijų valdymo būdo iš anksto žinoma, kad įkaitus varikliui jis išmeta daugiau nei 180 mg azoto oksidų kilometrui „mišinyje“, net jei jis bandomas tokiomis sąlygomis pagal NEDC procedūrą“.

Naujausias Europos Teisingumo Teismo generalinio advokato Athanasios Rantos pareiškimas leidžia manyti, kad ETT teisėjai linksta prie neigiamo atsakymo. Toks verdiktas atveria kelią masiniam ginčui dėl milijonų dyzelinių automobilių, parduotų Europoje 2011-2017 m., kai galiojo NEDC matavimo tvarka.

Dyzelinas automobilio bake

Dyzelgeitas amžinai gyvas. Afera po aferos

Visa ši byla, žinoma, yra dar vienas „Dieselgate“ skandalo padarinys. Iki skandalo, nuo 2011 m., nauji automobiliai buvo homologuojami pagal NEDC ciklą – panašiomis sąlygomis bandymų stende. Dėl „Volkswagen“ skandalo ši tvarka buvo sugriežtinta. Dėl šio skandalo, pavyzdžiui, buvo įvestas realybe labiau pagrįstas WLTP bandymų ciklas ir RDE procedūra.

Taip pat skaitykite: „Dyzelgeitas 2.0“ – gresia dar didesnis skandalas, apimantis tuziną gamintojų ir šimtus modelių

Vokietijos automobilių pramonės atstovai ir ADAC laikosi pozicijos, kad transporto priemonių patvirtinimas negali būti kvestionuojamas, nes jos buvo teisėtai patvirtintos pagal NEDC procedūrą. Todėl teisininkai nurodo, kad tokiu atveju įstatymas turėtų būti taikomas atgaline data. Iš tiesų iš automobilių, patvirtintų pagal NEDC procedūrą, negalima reikalauti, kad jie praktiškai atitiktų WLTP procedūrą. Tačiau tai neatsako į ESTT klausimą, ar automobilis gali būti laikomas atitinkančiu „Euro 5“ standartą, kai iš anksto žinoma, kad – faktinėmis važiavimo sąlygomis – jis tokio standarto neatitinka.

 

Žinoma, kad automobiliai neturi jokių šansų išlaikyti naująjį testą, todėl realiai tai reikštų, kad jie turės būti išimti iš apyvartos, o jų savininkams išmokėtos kompensacijos už šių automobilių utilizavimą. Atsižvelgiant į Vokietijos bendroves kamuojančias finansines problemas, tai galėtų būti tariama vinis į jų karstą. ESTT nuomonę šiuo klausimu tikriausiai sužinosime iki metų pabaigos. Tačiau galima tikėtis, kad Duisburgo teismas neskubės priimti galutinio sprendimo.

 

Šaltinis: Interia.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

12 Komentarai

guest
12 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Juozas
Juozas
prieš 6 mėnesių

Įdomu kaip bus lėktuvais,ir krautų fūrų kamščiais Vokietijoje aišku ir visi gatvių susiaurinimai kurie sąmoningai suplanuoti kamščiams.Ar nereikėtų pirma nuo tai pradėti.o lengvosios mašinos ne prie ko.Beto gamyklos turi žmonėms kompensuoti už šitą varkę.tipo pirkite db.dizelį,o paskui išmeskite..Tai fašizmas

Bronius
Bronius
prieš 6 mėnesių

Ar ES atiduos pinigus už dyzelinius automobilius savininkams. Savininkai tai nekalti kad ES apie tai negalvoja. Mes tai už juos sumokėjom nemažus pinigus.

Klebonas
Klebonas
prieš 6 mėnesių

Mirties nuosprendis bus greičiau sąjungai nei dyzelinui.

Piktas
Piktas
prieš 6 mėnesių

Turėtų viešai būti skelbiami duomenys šitų dvieju urodu kurie „kreipėsi” i teisma.

Zenas
Zenas
prieš 6 mėnesių

…geriau tu išsiplauk galvą, kvailysčių nerašinėjes…

Mindaugas
Mindaugas
prieš 6 mėnesių

Vaikuciai,kas labiau tersia ar dyzelis ar bendzas atsakymas tas kuris kuro sunaudoja daugiausiai 100 kilometru. Vadinas uzdraus po kurio laiko abu. Ir be liks tik dviratis be padangu.

PRAJUOKINO
PRAJUOKINO
prieš 6 mėnesių

TE UZDRAUDZIA… TAI BUS PASKUTINE EUROPOS SAJUNGOS DUENA …..TUOS IDIOTUS VISOKIUOSE PAZALIAVUSIOSE EUROKOMISIJOSE SENAI LAIKAS PASTATYT I VIETA.

Vidmantas
Vidmantas
prieš 6 mėnesių

Reiškia, man pasisekė,nes aš važinėju Lietuvos keliais benzininiu automobiliu .

Aš esu
Aš esu
prieš 6 mėnesių

O gal teismo sprendėjai geriau keliaus į kapines,kaip manot

Valdas
Valdas
prieš 6 mėnesių

Tuos du kabutese nusivylusius klijientus, reikia jiems baudźiama byla iškelti už reketavima, norą paspelnyti. Savo veiksmais jie jokios naudos aplinkai neduoda, išskydus save.

Patarimas
Patarimas
prieš 6 mėnesių

Adomai, mažiau triesk ir negasdink čia žmonių.

Darius
Darius
prieš 6 mėnesių

B*** b***, nu suprantu tarsa blogai nu bet jei jau auto leistas toks parduot, nu tai leiskim jam ir nusidėvėt iki galo, o tik nauju neleiskim parduot jei neatitinka reikalavimų

Panašūs straipsniai
Perdirbtas plastikas automobiliuose

Daugiau perdirbto plastiko automobiliuose. ES griežtina reikalavimus ir nustato naujas sąlygas

Antradienį Europos Sąjungos Taryba pranešė, kad susitarė nustatyti reikalavimus, kuriais siekiama užtikrinti,...

BYD Seal 5 DM-i 2

Kinija puola „Corollas“ ir „Octavias“! Ar šis naujas liaudies automobilis pakeis žaidimo taisykles?

Kinijos automobilių gamintojai vis drąsiau žengia į mūsų rinką, o dabar į...

Vasara liepos mėn

Liepos mėnesio orai Lietuvoje: karščio bangos, staigios audros ir vienas didelis netikėtumas, kurio niekas nesitikėjo

Nors daugelis ruošiasi saulėtam mėnesiui ir maudynėms ežeruose, orai turi savo slaptų...

Sprogusi oro pagalvė

„Citroën“ atšaukia 441 000 automobilių – sugedusios oro pagalvės gali sprogti

„Citroën“ atšaukia 441 000 „C3“ ir „DS3“ modelių dėl defektinių „Takata“ oro...