Bendrovė “Tesla” paskelbė naują saugos ataskaitą, kurioje teigia pagerinusi nelaimingų atsitikimų, kai įjungtas autopilotas, padėtį. Nurodoma, kad incidentų skaičius, tenkantis nuvažiuotų kilometrų vienetui, šiek tiek sumažėjo.
Jau daugelį metų “Tesla” skelbia “Transporto priemonių saugos ataskaitą”, kurioje stebimas jos automobilių nuvažiuotų kilometrų skaičius tarp eismo įvykių, priklausomai nuo autopiloto naudojimo arba nenaudojimo lygio, ir lyginamas su pramonės vidurkiu.
Šią ataskaitą automobilių gamintojas naudojo teigdamas, kad dėl jo autopiloto technologijos vairavimas tapo daug saugesnis ir kad jos automobiliai į avarijas patenka daug rečiau nei vidutinis JAV automobilis net ir be autopiloto.
Duomenys visada buvo riboti, be to, jie buvo kritikuojami dėl to, kad neatsižvelgta į tai, jog avarijos dažniau įvyksta miestuose ir nedalomuose keliuose nei greitkeliuose, kur autopilotas naudojamas dažniausiai.
Tačiau tai buvo vienintelė informacija, kurią “Tesla” norėjo paskelbti apie savo autopilotą, todėl jie vis tiek buvo naudingi pažangai stebėti. Tačiau po 2022 m. ketvirtojo ketvirčio “Tesla” be jokių paaiškinimų nustojo teikti šiuos duomenis ir tik šių metų pradžioje vėl pradėjo juos skelbti.
Rugpjūčio 7 d. automobilių gamintojas paskelbė 2024 m. II ketvirčio saugos ataskaitą:
“Antrąjį ketvirtį užfiksavome vieną avariją kas 6,88 mln. nuvažiuotų mylių, kai vairuotojai naudojosi autopiloto technologija. Vairuotojams, kurie nesinaudojo autopiloto technologija, užfiksavome vieną avariją kas 1,45 mln. nuvažiuotų mylių”, – rašoma ataskaitoje.
Bendrovė iš karto priduria, kad naujausi NHTSA ir FHWA reguliavimo institucijų duomenys (nuo 2022 m.) rodo, kad JAV maždaug kas 670 000 mylių įvyko avarija.
Tesla rodo, kad kiekvienais metais padėtis šiek tiek gerėja:
Kaip matote diagramoje, palyginti su 2022 m. antruoju ketvirčiu, 2024 m. antrajame ketvirtyje įvyko mažiau avarijų, o tai reiškia, kad vairuotojai be avarijų nuvažiuodavo ilgesnius atstumus nei anksčiau.
Tarp šių dviejų datų yra nuolatinių svyravimų. Keletą kartų dėl nežinomų priežasčių eismo įvykių skaičius padidėjo. Taip yra ir dabar, nes 2024 m. pirmąjį ketvirtį vairuotojai be avarijų nuvažiavo ilgesnį atstumą nei antrąjį. Tačiau tai iš tikrųjų yra normalu, nes šis rodiklis dėl natūralių priežasčių svyruoja priklausomai nuo sezono, todėl geriausia jį vertinti lyginant su tuo pačiu ankstesnių metų laikotarpiu. Taikant šį metodą, Tesla rodo teigiamus pokyčius.