Raudona spalva pastaruoju metu tapo mėgstamiausia „Tesla“ vadovų mėgstama spalva. Iš tiesų, prekės ženklo pardavimų rezultatai praktiškai visame pasaulyje šviečia raudona spalva. Šiandien papasakosime apie Kaliforniją. Čia nesėkmė E. Muskui neabejotinai yra itin skaudi.
Kalifornija yra itin svarbi JAV elektromobilių segmento rinka. Joje kasmet parduodama iki 400 000 EV automobilių. Be to, būtent čia sugeriama net 34 proc. viso elektromobilių pardavimo užjūryje kiekio. Čia prasidėjo pasaulį užkariavusio prekės ženklo istorija. Šiandien Kalifornija pradėjo tapti dar vienu Elono Musko rūpesčiu.
Kalifornijoje „Tesla“ praranda 15 procentų – čia parduodama trečdalis EV automobilių JAV
Elonui Muskui ne tik teko priprasti prie žmonių protestų po kiekvieno jo kontroversiško pareiškimo. Daugelis jų taip pat nustojo lankytis jo prekės ženklo salonuose, taip išreikšdami savo nepritarimą milijardieriaus veiksmams. Dėl to Tesla rezultatai šiais metais smarkiai smuko. Tai puikiai iliustruoja Europa. Vien per pirmąjį 2025 m. ketvirtį amerikietiškų elektromobilių pardavimai Vokietijoje sumažėjo 62 proc. Švedijoje ir Danijoje susidomėjimas sumažėjo 55 procentais, Nyderlanduose – 50 procentų, Prancūzijoje – 41 procentu.
Dabar šia tendencija seka ir Kalifornija, kuri yra itin svarbi elektromobilių segmente. Ji yra amerikietiškų elektromobilių lopšys. Nuo 2025 m. sausio iki kovo mėn. 2025 m. sausio-kovo mėn. bendrovės „Tesla“ pardavimai šioje šalyje sumažėjo 15 procentų, remdamasi Kalifornijos naujų automobilių pardavėjų asociacijos (CNCDA) duomenimis, skelbia agentūra „Bloomberg“. Tai gali būti ne europinio masto smūgis.
Tačiau Muskui tai turi būti labai skausminga, ir dėl dviejų priežasčių. Pirmoji – per tą patį laikotarpį BEV automobilių pardavimai Kalifornijoje padidėjo 7,3 proc. Antroji – kaip jau minėjau, būtent šiai JAV valstijai tenka beveik trečdalis „Tesla“ pardavimų JAV. Jei Kaliforniją laikytume valstybe, tai būtų penkta ekonomika pasaulyje, o jei skaičiuotume BVP vienam gyventojui, ji užimtų pirmąją vietą.
Kodėl vairuotojai nebenori „Tesla“? Pagrindinė problema – Muskas
Elonas Muskas oficialiai nekomentuoja prastų „Tesla“ pardavimų rezultatų. Jis niekaip nesureikšmina nuosmukio. Tačiau dėl ko jie kyla? CNCDA mano, kad lemiamais tapo du veiksniai. Iš tikrųjų tik pirmasis yra vartotojų pasipriešinimas milijardieriaus vykdomai JAV vyriausybės politikai. Antrasis susijęs su modelių asortimentu, kuris akivaizdžiai sensta, nėra modernizuojamas ir vis labiau atsilieka nuo to, ką gali pasiūlyti konkurentai. Vienintelis visiškai naujas modelis yra pikapas „Cybertruck“, kuris pasirodė esąs labai nevykęs.
Kiti „Tesla“ modeliai nekvepia naujumu. S modelis gaminamas jau 13 metų, X modeliui šiemet sukaks dešimt, o 3 modeliui jau devyni pavasariai. Jaunesnis dizainas yra Y. Šiam „tik“ šešeri metai. Kalbant pasauliniais automobilių terminais, būtent tiek trunka kiekvienos kartos transporto priemonės gyvavimo ciklas. Praėjus šiam laikui, pasirodo kita, kuri vairuotojui suteikia naujų galimybių ir naujų pasirinkimų. Kita vertus,„Tesla“, jei neskaičiuosime nedidelių modernizacijų, sustojo ir, matyt, nori varžytis dėl laurų, pavyzdžiui, su „ Fiat 500“. Nedidelis hečbekas Tychy gamykloje buvo gaminamas ilgus 17 metų. Todėl paskutiniai pagaminti vienetai, nors ir nauji, atrodė kaip kito laikmečio automobiliai.
Šaltiniai: Moto.pl
Parašyti komentarą