Japonijos automobilių milžinė „Toyota“ yra viena iš automobilių gamintojų, kuri intensyviai kuria vandenilio kuro elementų automobilius, tačiau pasauliniai pardavimų duomenys rodo, kad vandenilio automobilių niekam nereikia.
Nors teoriškai vandeniliniai automobiliai turi daug privalumų – degalų papildymas toks pat greitas kaip ir benzininių ar dyzelinių automobilių, ilgesnis nuvažiuojamas atstumas su pilnu baku, mažesnė oro sąlygų (didelis šaltis ar karštis) įtaka nuvažiuojamam atstumui nei elektromobilių, – praktiškai jie turi nemažai trūkumų. Tai rodo ir pardavimų statistika: šių metų sausio–lapkričio mėnesiais „Toyota“ pardavė vos 1702 vandenilinius automobilius.
Palyginti su praėjusiais metais, per tą patį laikotarpį šis skaičius sumažėjo 54 % – per visus 2023 m. „Toyota“ pardavė 4023 vandenilinius automobilius, o tai taip pat yra visiškai nedidelis skaičius, ypač palyginti su maždaug 10 mln. automobilių, kuriuos per visus metus pardavė pati „Toyota“.
Didžiausia vandenilio problema – sudėtingas jo saugojimas, taip pat labai didelė kaina ir degalų papildymo infrastruktūros trūkumas. Jei elektromobiliams ir trūko bei tebetrūksta įkrovimo infrastruktūros, tai ji bet kuriuo atveju vystosi gana sparčiai, ko negalima pasakyti apie vandenilį: JAV Kalifornijos valstijoje uždarytos kelios degalinės, kitos veikia ribotą laiką, be to, kyla didelių problemų dėl įrangos veikimo ir patikimumo.
Šaltinis: insideevs.com
Turi buti turtingas patriotas kad pirkti vandenilinį auto. Domėjausi tuo, hyundai Nexo, Tucson dydžio auto kainuoja ~80k eurų, plius pasipildyti vandenilio mieste, kur aš gyvenu, nėra galimybės. Arčiausiai už 40km, plius kaina 100km gaunasi kaip su 3.0l benzininiu automobiliu. Kad žmonės pirktu, turi buti kažkokia ir ekonominė nauda.