Ši žiema pasižymėjo neįprastai aukšta temperatūra, dėl kurios daug kur atrodė, kad pavasaris atėjo daug anksčiau nei įprastai. Kyla klausimas: kiek ilgai truks švelnūs „pavasariniai” orai? Ir kaip tai paveiks mūsų kelius – ar jiems gresia duobės ir pažeidimai, ar tokia šilta žiema juos paveikė mažiau nei žvarbus šaltis ir pasikartojantys užšalimo-atšilimo procesai?
Šių metų sausis vėl stebina neįprastai aukšta temperatūra, o metų viduryje ir toliau prognozuojami itin šilti orai, labiau primenantys ankstyvą pavasarį nei žiemos vidurį. Tačiau žvelgdama į sausio mėnesį, Latvijos aplinkos, geologijos ir meteorologijos centro prognozių vadovė Laura Krūmiņa sako, kad situacija gali smarkiai pasikeisti.
Pirmosios prognozės dabar rodo, jog bus šalnų. Ir jos gali būti gana stiprios – vietomis termometro stulpelis gali nukristi iki -15 laipsnių, o kai kur ir dar žemiau, priklausomai nuo regiono ir oro sąlygų.
Nors tokie drastiški orų svyravimai nėra neįprasti žiemos sezonui, šiemet jie ypač intensyvūs
Tikėtina, kad laukiamas šaltis ilgai netruks – ekspertai prognozuoja, kad jis gali trukti ne ilgiau kaip kelias dienas. Vėliau vasario pradžioje temperatūra vėl pakils, nes sugrįš šiltesnės oro masės, ir taip tęsis nesezoninis sezono modelis.
Latvijos aplinkos, geologijos ir meteorologijos centro prognozių vadovė Laura Krūmiņa sako, kad dar per anksti pateikti išsamias kovo mėnesio prognozes, tačiau jau dabar aišku, kad likusi žiemos dalis žada būti labai permaininga ir nerami.
Tokia orų dinamika ir toliau žymi šią žiemą kaip vieną iš labiausiai nenuspėjamų ir nebūdingų pastaraisiais metais.
Esant tokiai neįprastai šiltai ir permainingai žiemai, vairuotojai turėtų pasiruošti nepatogumams keliuose, nes didelė tikimybė, kad vairavimas gali priminti važiavimą per „molyną“.
Duobių intensyvumą lemia keli veiksniai: eismo intensyvumas, pradinė kelio dangos būklė ir, žinoma, staigūs orų svyravimai. Ypač žalingi yra laikotarpiai, kai temperatūra pakaitomis nukrenta žemiau nulio ir vėl pakyla, sukeldama atodrėkius ir atšilimus.
Tokiomis sąlygomis, kai krituliai kaitaliojasi su šiltais ir šaltais orais, o keliai yra veikiami intensyvaus eismo, asfalto sluoksnis patiria didelę apkrovą.
Jis pažeidžiamas tiek iš apačios, kur kaupiasi drėgmė, tiek iš viršaus, kur juda transporto priemonės. Dėl šio derinio keliuose labai greitai atsiranda duobių, o jų skaičius didėja beveik nuolat.
Šaltinis: Baltic-course
Girdėjau kad bus -30 iki balandžio pabaigos 🤧
Ir dar jiems atlyginimus moka ir išlaiko iš biudžeto.tik įdomu kokia iš jų prognozių nauda