Stebuklingas išgyvenimas ar tiesiog laiminga atsitiktinumas? Vieta 11A lėktuve gavo „stebuklingos” vardą, nes joje dviejose skirtingose avarijose išgyveno vieninteliai keleiviai.
Air India kompanijos skrydis iš Ahmedabado į Londoną (AI171) virto tragedija vos kelios sekundės po pakilimo. Boeing 787-8 Dreamliner tipo lėktuvas staiga prarado aukštį ir rėžėsi į gyvenamąjį namą. Lėktuve buvo 242 žmonės – išgyveno tik vienas: Vishwash Kumar Ramesh.
„Po pakilimo išgirdau garsų sprogimą, užgeso šviesos ir po akimirkos trenkėmės,” – šokiruojančias akimirkas laikraščiui Hindustan Times aprašė jis. Atsipeikėjęs pamatė aplink save nuolaužas ir kūnus. Su krūtinės, akių ir kojų sužalojimais jam pavyko ištrūkti iš lėktuvo nuolaužų, nes sėdėjo tiesiai prie avarinio išėjimo.
Ta pati vieta kaip 1998 metais
Itin šiurpą kelianti detalė yra ta, kad Ramesh sėdėjo 11A vietoje – būtent ten, kur 1998 metais sėdėjo Tailando dainininkas Ruangsak Loychusak, vienintelis išgyvenęs Thai Airways skrydžio TG261 katastrofoje. Tuomet žuvo 101 žmogus.
„Nuo šios žinios man per nugarą nubėgo šiurpuliukai,” – sakė dabar 47-erių Loychusak. „Negalėjau tuo patikėti. Jis taip pat sėdėjo 11A vietoje ir vienintelis išgyveno. Tai neįtikėtina.”
Pats Loychusak pripažino, kad po nelaimės jį metų metus persekiojo trauma. Dešimt metų vengė skraidyti, kentėjo nuo panikos priepuolių ir vis dar prisimena degalų kvapą bei purvo, į kurį nukrito lėktuvas, vandens skonį.
Ar 11A tikrai saugiausia?
Po šių dviejų išskirtinių atvejų visuomenė ėmė klaustis: ar 11A sėdynė yra „stebuklinga”? Tačiau ekspertai perspėja, kad tai greičiau atsitiktinumas nei taisyklė.
„Šiuo konkrečiu atveju tai buvo vieta, arčiausia veikiančio avarinio išėjimo,” – paaiškina Ron Bartsch iš AvLaw Aviation Consulting. „Bet tai nereiškia, kad 11A yra saugiausia visuose lėktuvuose. Kiekvienas orlaivio tipas turi skirtingą išplanavimą.”
Pasak Mitchell Fox iš Flight Safety Foundation organizacijos, universaliai saugiausios vietos nėra. Galimas išgyvenimas priklauso nuo daugybės veiksnių: smūgio krypties, išėjimų veikimo, gelbėtojų prieinamumo ir paties keleivio reakcijos.
Kas iš tikrųjų padidina išgyvenimo šansus?
Nors 2007 metų Popular Mechanics tyrimas parodė, kad lėktuvo gale sėdintys žmonės turi šiek tiek didesnius išgyvenimo šansus, tai taip pat nėra garantija. Svarbiausia būti pasiruošusiam:
- įsiminti, kur yra artimiausi išėjimai,
- suskaičiuoti eilių skaičių tarp sėdynės ir išėjimo,
- žinoti, kaip užimti apsauginę padėtį smūgio metu.
Vishwash Ramesh išsigelbėjimas buvo sėkmės, tinkamos pozicijos ir gebėjimo nedelsiant reaguoti derinys. Ir nors 11A gali skambėti kaip „magiška vieta”, tikrasis saugumas – kiekvieno keleivio informuotume ir budrume.
Šaltinis: reuters.com
Parašyti komentarą