Uraganas „Éowyn“, praūžęs per Atlanto vandenyno vandenis ir Britų salas, sukėlė neįprastą įvykį. Na, o keleivinis lėktuvas, skridęs iš Las Vegaso į Londoną, jo pagalbos dėka pagreitėjo beveik iki garso greičio.
Oro bendrovės „British Airways“ lėktuvo „Airbus A350-1000“ keleiviams pasisekė, kad iš Las Vegaso jie pasiekė Londoną anksčiau nei planuota. Tai įvyko dėl itin stipraus reaktyvinio srauto, kuris pagreitino orlaivį iki didžiulio greičio.
„British Airways“ lėktuvas įsibėgėjo net iki 1 311 km/val. Skrydis užtruko maždaug viena valanda trumpiau, nei planuota iš pradžių. Tokio rekordiškai trumpo skrydžio laiko priežastis buvo stipri reaktyvinė srovė, t. y. srautas, nešantis didžiules oro mases iš vakarų į rytus Žemės atmosferoje.
Keleivinis lėktuvas įsibėgėjo net iki 1311 km/val.
Ši srovė pastarosiomis buvo ypač stipri dėl to, kad per Europą slinko uraganas Éowyn. Oro srovė virš Atlanto vandenyno buvo tokia stipri, kad lėktuvai iš JAV į Europą pasiekė beveik garso greičiui prilygstantį greitį. Pilotai šiek tiek pakeičia savo įprastą skrydžio maršrutą, kad pasinaudotų šiomis išskirtinėmis sąlygomis.
Vidutiniškai lėktuvai pagreitėja 300-350 km/val., palyginti su įprastu kreiserinių lėktuvų greičiu. Dėl reaktyvinio srauto lėktuvai į paskirties vietą atskrisdavo valanda anksčiau. Įdomu tai, kad keleivinio lėktuvo ikigarsinio greičio rekordas šiuo metu yra 1343 km/h. Jis užfiksuotas 2020 m., lėktuvui „Boeing“ skrendant iš Niujorko į Londoną. Skrydis truko tik keturias valandas ir 56 minutes, t. y. dviem valandomis ir keturiomis minutėmis greičiau nei vidutinis šio maršruto laikas.
Neįtikėtinas uragano „Éowyn“ poveikis
Keleiviai prisipažino, kad vienu metu jautėsi taip, tarsi keliautų garsiuoju „Concorde“ – greičiausiu keleiviniu lėktuvu istorijoje. Viskas, ko reikia, tai labai stiprios reaktyvinės srovės, kad būtų galima skristi garso greičiu. Reaktyvinė srovė yra ne kas kita, kaip svaiginančiu greičiu iš vakarų į rytus judantis oro srautas ties troposferos ir stratosferos riba, kuri susidaro tarp skirtingos temperatūros oro masių. Pilotai reaktyvinę srovę dažnai vadina galinga „nematoma jėga“.
Įdomu tai, kad apie reaktyvinės srovės egzistavimą pirmą kartą sužinota visai neseniai, Antrojo pasaulinio karo metais, kai bombonešių pilotai, pakilę į didesnį nei 10 km aukštį, pastebėjo, kad kažkas nematomas verčia jų lėktuvus didinti greitį.
Šaltinis: Interia.pl
Parašyti komentarą