Ne paslaptis, kad parduotuvės naudoja įvairias gudrybes, kad pritrauktų pirkėjų ir padidintų pelną. Reklamos specialistai puikiai moka nukreipti vartotojus reikiama linkme. Pateikiama keletą šių gudrybių ir patarimų, kaip nepasiduoti manipuliacijoms.
Ar kada nors pastebėjote, kaip įėję į prekybos centrą su aiškiu tikslu nusipirkti tik pieno, išeinate su pilnu pirkinių krepšeliu? Neatsitiktinai! Kiekvieną jūsų žingsnį lydi kruopščiai sukurti psichologiniai spąstai, kurie veikia net nepastebint.
Nuo strategiškai išdėstytų prekystalio lentynų iki kvapų, muzikos ir spalvų – viskas sukurta, kad būtų pažeidžiamas jūsų atsparumas ir apsisprendimas. Išleidus daugiau nei planavote, lieka keistas jausmas, tarsi būtumėte švelniai apgauti, nors niekas jūsų fiziškai neprivertė pirkti.
Toliau atskleidžiame pačius subtiliausius metodus, kuriuos naudoja prekybos tinklai ir kodėl jie taip veiksmingai pasiekia savo tikslą – priversti jus išleisti daugiau nei planavote. Svarbiausia – sužinosite, kaip apsisaugoti nuo šių poveikio priemonių ir išeiti iš parduotuvės su išsaugota pinigine.
Kainos
Viena iš labiausiai paplitusių taktikų – šalia mažesnės pardavimo kainos rodyti didesnę pradinę kainą. Tai gali suklaidinti pirkėjus ir priversti juos manyti, kad jie gauna didelę nuolaidą.
Kita dažna gudrybė – naudojant mažą šriftą arba neaiškias nuorodas paslėpti tikrąją prekės vieneto kainą, todėl pirkėjams sunku tiksliai palyginti kainas. Svarbu pasiteirauti apie skirtingų prekės ženklų prekių kainas.
Prekių išdėstymas
Specialistai išdėsto produktus taip, kad paskatintų vartotojus impulsyviai pirkti ir padidintų pardavimus. Tokios būtiniausios prekės kaip pienas ir kiaušiniai paprastai būna pačiame parduotuvės gale, todėl pirkėjai priversti vaikščioti patrauklių maisto produktų pripildytais praėjimais.
Populiariems ir brangiems produktams skirtos lentynos akių lygyje, o pigesnės alternatyvos dažnai išdėstomos žemiau arba aukščiau šios linijos. Todėl reikia sudaryti norimų įsigyti daiktų sąrašą ir jo laikytis, vengiant nereikalingų posūkių dėl patrauklių variantų.
Ryškios pakuotės
Ryškios spalvos, patrauklus dizainas ir viliojantys šūkiai – visa tai patraukia pirkėjo dėmesį ir skatina norą pirkti.
Be to, gamintojai dažnai naudoja didesnio dydžio pakuotes, kad sukurtų geresnės kokybės iliuziją, net jei vieneto kaina yra didesnė. Norint nepasiklysti tokiose gudrybėse, svarbu atidžiai skaityti etiketes, lyginti vieneto kainas ir apsvarstyti, ar tikrai reikia didesnio dydžio pakuotės.
Parašyti komentarą