Londono Niuhamo mieste esančioje Kamberlando mokykloje dėl novatoriškos socialinės žiniasklaidos atsisakymo programos įspūdingai pagerėjo mokymosi rezultatai.
2023 m. mokyklos vadovybė pasiūlė mokiniams ruošiantis GCSE egzaminams ištrinti „TikTok“, „Snapchat“ ir „Instagram“, o kai kurie mokiniai netgi visiškai atsisakė išmaniųjų telefonų. Šis metodas buvo toks sėkmingas, kad kitais mokslo metais mokykla pakartojo eksperimentą ir pasiekė dar geresnių rezultatų.
Įgyvendinus programą, mokyklos rezultatai pakilo pusketvirto balo, todėl ji pateko tarp geriausiai besimokančiųjų Jungtinėje Karalystėje. Šiuo metu 62 % mokinių, laikančių GCSE egzaminus, gauna bent 5 balus iš anglų kalbos ir matematikos, t. y. 16 % daugiau nei šalies vidurkis.
Pašalinus trukdžius, mokiniai galėjo visiškai susitelkti į pasiruošimą egzaminams. Tai buvo jų sėkmės raktas.
Pagal programą mokiniai iki dviejų mėnesių perdavė savo telefonus darbuotojams, o vietoj jų vyko papildomos pamokos ir kontroliniai užsiėmimai. Toks metodas leido studentams visiškai pasinerti į studijas ir sumažino skaitmeninių pramogų poveikį jų dėmesiui.
Remiantis duomenimis, 90 % Jungtinės Karalystės vienuolikmečių jau turi išmanųjį telefoną, o 99 % jų laiką leidžia internete. Tyrimai parodė, kad pernelyg dažnas naudojimasis socialine žiniasklaida yra susijęs su prasta psichikos sveikata ir prastesniais akademiniais rezultatais. Mokyklų, kuriose veiksmingai uždrausta naudotis išmaniuoju telefonu, egzaminų rezultatai yra 1-2 balais geresni nei tų, kuriose taikoma švelnesnė politika.
Nepaisant tokių programų sėkmės, nacionalinio draudimo naudotis išmaniaisiais telefonais įvedimas mokyklose tebėra prieštaringai vertinamas.
Kamberlando vidurinė mokykla tapo pavyzdžiu, kaip prieigos prie socialinės žiniasklaidos ribojimas gali prisidėti prie mokinių sėkmės.
„Prieš penkerius metus mūsų mokykla išgyveno nuosmukį, – prisimena direktorius, – dabar didžiuojamės rezultatais ir tikimės, kad mūsų patirtis įkvėps kitas mokyklas“.
Parašyti komentarą