Daugybė vairuotojų Lietuvoje, praradę teisę vairuoti, atsiduria nepavydėtinoje situacijoje – ypač, kai darbas reikalauja sėsti prie vairo. Tačiau daugelis nė nenutuokia, kad toks desperatiškas žingsnis gali akimirksniu virsti tūkstantine finansine našta ir net laisvės atėmimu.
Pateiktas tekstas atskleidžia itin griežtas pasekmes, kurios laukia asmenų, ignoruojančių draudimą vairuoti. Nors gali atrodyti, kad „niekas nesužinos“, vienas sustabdymas patikrinti dokumentus gali kainuoti itin brangiai.
5000 eurų bauda – ne mitas, o reali grėsmė
Didžiausią riziką prisiima tie, kurie, netekę vairuotojo pažymėjimo, nusprendžia vairuoti darbo reikalais. Būtent tokioje situacijoje gresia pati didžiausia sankcija.
Kaip nurodoma tekste, jei teisę vairuoti praradęs asmuo yra sustabdomas vairuojantis darbo metu, jam gali būti skirta milžiniška bauda – net iki 5000 eurų. Maža to, įstatymai numato ir alternatyvią bausmę – laisvės atėmimą iki 6 mėnesių.
Vairavimas asmeniniais tikslais – taip pat brangus
Manantiems, kad vairuojant ne darbo tikslais pasekmės bus menkos, taip pat teks smarkiai nusivilti. Net ir kelionė į parduotuvę ar pas draugus gali skaudžiai kirsti per kišenę. Už vairavimą praradus pažymėjimą, kai tai nesusiję su darbu, numatyta bauda siekia iki 2000 eurų, taip pat išlieka ir laisvės atėmimo galimybė.
Ar yra išeitis?
Pateiktoje informacijoje minima, kad yra galimybė kreiptis į teismą dėl teisės vairuoti grąžinimo anksčiau laiko, tačiau tam taikomos griežtos sąlygos. Pavyzdžiui, to padaryti negalima, jei teisė atimta trumpesniam nei 2 metų laikotarpiui arba jei tai ne pirmas nusižengimas per pastaruosius 10 metų.
Išvada aiški: sėsti už vairo praradus teisę vairuoti yra didžiulė ir finansiškai pražūtinga rizika. Prieš priimant tokį sprendimą, būtina įvertinti, kad vienas patikrinimas kelyje gali kainuoti tūkstančius eurų ir užtraukti baudžiamąją atsakomybę.