Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Lietuvių startuolis keičia vaikų futbolą: „FPRO” pritraukė 2 mln. eurų investiciją globaliai plėtrai
Straipsniai

Lietuvių startuolis keičia vaikų futbolą: „FPRO” pritraukė 2 mln. eurų investiciją globaliai plėtrai

FPRO nuotr. Ernestas Pilypas, Darius Jankauskas ir Vilius Petkevičius
FPRO nuotr. Ernestas Pilypas, Darius Jankauskas ir Vilius Petkevičius
Dalintis

Technologijų milžinas „Tesonet” skelbia apie strateginę 2 mln. eurų investiciją į lietuvių sporto technologijų startuolį „FPRO”, kuris per trejus metus sugebėjo pritraukti daugiau nei 140 tūkstančių vartotojų visame pasaulyje. Ši investicija atveria naujas galimybes lietuviškam produktui konkuruoti globalioje sportech rinkoje, kurios vertė 2025 metais siekia 31 mlrd. dolerių.

Nuo Vilniaus kiemų iki pasaulio stadionų

„FPRO” istorija prasidėjo 2018 metais, kai trys futbolo entuziastai – Ernestas Pilypas, Darius Jankauskas ir Vilius Petkevičius – įkūrė „Akademiją Futbolo Pro”. Pandemija, užvėrusi stadionus ir treniruočių aikšteles, tapo netikėtu katalizatoriumi inovacijai. Vietoj to, kad sustotų, komanda transformavo savo veiklą į skaitmeninę platformą.

Rezultatas – unikali mobili aplikacija, kuri 6-12 metų vaikams siūlo personalizuotas futbolo treniruotes. Bendradarbiaudami su UEFA licencijuotais specialistais ir sporto mokslininkais, „FPRO” kūrėjai sukūrė algoritmą, kuris analizuoja vaiko progresą ir pritaiko užduotis pagal individualius gebėjimus.

Technologijos sprendžia globalią problemą

Pasaulyje futbolą žaidžia apie 270 milijonų žmonių, tačiau kvalifikuotų trenerių prieinamumas išlieka didžiule problema. Ypač tai aktualu mažesniuose miestuose ir besivystančiose šalyse, kur profesionalių treniruočių kaina neretai viršija vidutines šeimos pajamas.

„FPRO” sprendimas demokratizuoja prieigą prie kokybišků treniruočių. Aplikacija ne tik moko technikos – ji ugdo discipliną, pasitikėjimą savimi ir komandinį darbą. Dirbtinio intelekto algoritmai stebi kiekvieno vaiko progresą ir formuoja individualią ugdymo trajektoriją.

FPRO Taurė

„Tesonet” mato daugiau nei tik skaičius

„Tesonet”, valdanti daugiau nei 30 technologijų bendrovių portfelį, į „FPRO” žiūri kaip į strateginę investiciją sportech sektoriuje. Bendrovė jau turi patirties šioje srityje – yra investavusi į Kauno „Žalgirį” ir Londono „Lions” krepšinio klubą.

„Mes neinvestuojame į idėjas – mes investuojame į komandas, kurios sprendžia realias problemas globaliu mastu”, – pabrėžia „Tesonet” vadovai. Jų teigimu, „FPRO” išsiskiria ne tik technologiniu sprendimu, bet ir gebėjimu monetizuoti produktą – didžioji dalis pajamų jau dabar ateina iš užsienio rinkų.

Ambicijos: nuo aplikacijos iki ekosistemos

Su nauja investicija „FPRO” planuoja ne tik geografinę plėtrą. Komanda kalba apie visapusės futbolo ugdymo ekosistemos kūrimą:

  • AI trenerio asistento funkcionalumas, kuris realiu laiku analizuos vaiko judesius per telefono kamerą
  • Virtualios realybės moduliai taktiškiems įgūdžiams lavinti
  • Tėvų ir trenerių platforma su analitikos įrankiais
  • Gamifikacijos elementai – virtualūs turnyrai, pasiekimų sistema, socialinė platforma jauniesiems futbolininkams

Lietuviška sėkmės formulė

„FPRO” atvejis iliustruoja augančią Lietuvos startuolių brandą. Vietoj kopijavimo, lietuvių komandos kuria originalius sprendimus globalioms problemoms. „FPRO” nenori būti „lietuvišku Strava” ar „rytų Europos Peloton” – jie kuria unikalų produktą, kurio tiesiog nėra rinkoje.

Sportech – naujasis fintech?

Ekspertai prognozuoja, kad sporto technologijos gali tapti kitu dideliu proveržiu po fintech bangos. Rinka auga 17% metiniu tempu, o COVID-19 tik paspartino skaitmenizacijos procesus sporte.

„FPRO” pozicionuojasi šios bangos priešakyje. Jų verslo modelis – prenumeratos už prieigą prie premium turinio – jau įrodė gyvybingumą. Su „Tesonet” pagalba startuolis planuoja ne tik auginti vartotojų bazę, bet ir kurti naujus pajamų šaltinius: B2B sprendimus futbolo akademijoms, licencijuotą turinį, net fizinių produktų liniją.

Žvilgsnis į ateitį

2025-ieji „FPRO” komandai bus lemiami. Planuojama pasiekti 500 tūkstančių aktyvių vartotojų, įsitvirtinti JAV rinkoje ir pristatyti bent tris naujas produkto funkcijas. Ilgalaikė vizija dar ambicingesėnė – tapti pasauline vaikų sporto ugdymo platforma, apimančia ne tik futbolą.

Lietuvai ši investicija – dar vienas įrodymas, kad šalis gali kurti ir eksportuoti ne tik IT paslaugas, bet ir produktus su globaliu potencialu. „FPRO” sėkmė gali tapti įkvėpimu naujai lietuviškų startuolių kartai, nebijančiai mąstyti globaliai nuo pirmos dienos.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Parašyti komentarą

0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Mieliau dirba biuruose

Šokiruojantys tyrimo rezultatai: kodėl Baltijos šalių gyventojai bėga nuo nuotolinio darbo?

Kaune, SBA grupės verslo centre „Hermanas“, įvyko kviestinis verslo pusryčių renginys, subūręs...

Doomsday Clock

Įvykiai, keliantys grėsmę visam pasauliui, veikia kiekvieno žmogaus sveikatą. Mokslininkai atskleidė dar vieną Pasaulio pabaigos laikrodžio paslaptį

Paskutinio teismo dienos laikrodis, simbolizuojantis žmonijos artėjimą prie pasaulinės katastrofos, jau ilgą...

Užduotis - optinė iliuzija

Kokį gyvūną matote: vaizdas parodys, kaip veikia jūsų smegenys

Optinės iliuzijos dažnai stebina ir verčia mūsų smegenis matyti daugiau, nei iš...

150 km/h Austrijoje

Austrija neleidžia turistams išvažiuoti iš greitkelių. Jau galioja vasaros eismo draudimas

Austrija tęsia abejotiną eismo reguliavimo politiką. Periodiškai galiojantys apribojimai skirti tranzitu per...