Vadinamasis Dubajaus šokoladas ir socialinė žiniasklaida smarkiai padidino pistacijų paklausą ir dėl to šoktelėjo šių riešutų kainos, rašo „Financial Times“. Dienraštis apskaičiavo, kad maždaug pusės kilogramo pistacijų kaina per metus pakilo trečdaliu.
Dubajaus šokolado istorija susijusi su Jungtiniais Arabų Emyratais, kur 2021 m. Dubajuje įsikūrusi bendrovė pradėjo pardavinėti pistacijomis įdarytą šokoladą.
Per Dubajaus šokoladą pistacijos šoktelėjo į viršų
Tačiau dabartinio populiarumo naujasis skanėstas sulaukė tik tada, kai 2023 m. gruodį „TikTok“ pasirodė vaizdo įrašas, kuriame jauna moteris jį valgo. Kelias sekundes trukusį vaizdo įrašą peržiūrėjo daugiau nei 120 mln. žmonių.
Kaip pabrėžia „FT“, dėl šokolado su pistacijų įdaru mados nuo 2024 m. vasario mėn. iki 2025 m. vasario mėn. šių riešutų atsargos sumažėjo 20 proc. Be to, JAV, kuri yra didžiausia šių riešutų eksportuotoja pasaulyje, praėjusių metų derlius buvo itin prastas, tačiau kokybė buvo daug aukštesnė nei įprastai, todėl kaina dar labiau išaugo.
Dubajaus šokoladas taip pat nėra pigus. Gerai žinoma bendrovė „Lindt“ savo šio skanėstą parduoda už 5-8 EUR, t. y. daugiau nei perpus pigiau nei kiti jos asortimente esantys šokoladai.
Vis dėlto pernelyg didelės kainos neatbaido vartotojų ir, kaip pažymi „FT“, kai kurios parduotuvės įveda pirkėjų limitus, kad jų atsargos per greitai neištuštėtų.
Šaltinis: Money.pl
Baikit, šito šokolado net mano vaikai nevalgė, , o jie smaližiai kaip reikiant.