Daugeliui žmonių skraidymas gali kelti baimę ir nerimą. Tačiau svarbu pažymėti, kad, remiantis statistiniais duomenimis, lėktuvai šiandien išlieka viena saugiausių transporto rūšių.
Rekomenduojame susipažinti su keliais įdomiais faktais apie lėktuvus, jei priklausote žmonių, turinčių skraidymo baimę, grupei. Šių faktų supratimas padės įveikti aerofobiją ir į keliones lėktuvu žiūrėti daug ramiau.
Kasmet lėktuvais keliauja daug keleivių
Per vienerius metus lėktuvais visame pasaulyje skraidinama apie 4,5 mlrd. žmonių. Šis stulbinantis skaičius sudaro daugiau nei pusę pasaulio gyventojų. Įdomu tai, kad palyginti nedidelis žuvusiųjų skaičius per lėktuvų avarijas gerokai kontrastuoja su tragiškomis kelių eismo įvykių pasekmėmis. Kasmet lėktuvų avarijose žūsta apie 1 000 žmonių, tuo tarpu kelių eismo nelaimės visame pasaulyje per dieną nusineša vidutiniškai 150 000 gyvybių.
Atsitiktiniai susidūrimai su žaibais
Neretai orlaiviai susiduria su žaibais. Vidutiniškai kiekvienas orlaivis per metus susiduria su bent vienu žaibo smūgiu. Tačiau nerimauti nėra pagrindo, nes šiuolaikiniai orlaiviai yra specialiai suprojektuoti taip, kad atlaikytų tokius reiškinius.
Dėl orlaivio konstrukcijos žaibo elektros iškrova tiesiog praeina pro jo išorinį paviršių.
Galimybė skrydžio metu naudoti vieną variklį
Vienas iš svarbiausių aspektų, didinančių kelionių oru saugumą, yra orlaivio gebėjimas veikti naudojant tik vieną variklį. Net sugedus vienam varikliui, orlaivis gali toliau skristi. Ypač tolimųjų ar transatlantinių skrydžių atveju oficialiuose sertifikatuose nurodomas skrydžio valandų skaičius, kurį orlaivis turi atlaikyti veikiant vienam varikliui.
Itin maža avarijos tikimybė
Statistika rodo, kad lėktuvo avarijos tikimybė yra itin maža ir siekia vos 0,00001 %. Palyginimui, tikimybė patekti į autoavariją yra maždaug 62 kartus didesnė. Nepaisant daug didesnės rizikos, susijusios su kasdiene kelione automobiliu, daugelis žmonių nejaučia tokios baimės kaip vairuodami automobilį ar naudodamiesi viešuoju transportu.
Pilotai rūpinasi vieni kitais
Vienas pilotas valgo tą patį patiekalą kaip ir pirmosios bei verslo klasės keleiviai, o kitas pilotas mėgaujasi atskiru patiekalu.
Šią priemonę oro linijos taiko siekdamos užtikrinti, kad abu pilotai vienu metu nepatirtų su maistu susijusių problemų. Šis metodas sumažina tikimybę, kad abu pilotai apsinuodys maistu.
Taip pat skaitykite:
- Tuščia siena vietoje lango: kokių vietų nesirinkti “Ryanair” lėktuve, kad išvengtumėte nusivylimo
- Kiek degalų sudegina lėktuvas skrendant?
- Niekada nenusiaukite batų lėktuve: skrydžio palydovė paaiškino, kodėl
Parašyti komentarą