Lygiai prieš metus, 2024-ųjų birželį, technologijų pasaulis sulaikęs kvapą stebėjo „Apple“ triumfą. Kūrėjų konferencijoje (WWDC) pristatytas „Apple Intelligence“ – ambicingas dirbtinio intelekto funkcijų rinkinys – atrodė kaip genialus atsakas į „OpenAI“ ir „Google“ dominavimą. Investuotojai plojo atsistoję, o „Apple“ akcijos šovė į tokias aukštumas, kad kompanija trumpam vėl tapo vertingiausia pasaulyje. Atrodė, kad „iPhone“ laukia dar viena revoliucija.
Praėjus vos metams, 2025-ųjų birželio WWDC konferencijoje euforiją pakeitė ledinė tyla. Vietoj dirbtinio intelekto proveržio, „Apple“ kalbėjo apie… vizualinius programinės įrangos atnaujinimus. Grandioziniai praėjusių metų pažadai subliuško, atverdami nerimą keliančias strategines spragas, o investuotojai už tai pradėjo negailestingai bausti.
Ilgas vėlavimas: kur dingo išmanioji „Siri“?
Didžiausiu 2024-ųjų pažadu turėjo tapti atgimusi balso asistentė „Siri“, kuri, integruota su „Apple Intelligence“, pagaliau turėjo pranokti „ChatGPT“. Tačiau realybė visai kitokia. Naujoji „Siri“ atidėta neribotam laikui. Priežastis, kurią po dantimis pripažįsta pati „Apple“ – nepakankama kokybė.
Tai neįtikėtinas posūkis kompanijai, kurios vadovai įpratę kalbėti vien superlatyvais apie „geriausią visų laikų iPhone“. Dabar programinės įrangos vadovas yra priverstas viešai svarstyti apie sunkumų priežastis, o tos kelios DI funkcijos, kurios visgi pasiekė vartotojus, pavyzdžiui, automatinės žinučių santraukos, internete sulaukia daugiau pašaipų nei pagyrų. Pažadėtoji revoliucija virto nusivylimu.
Rinkos verdiktas – negailestingas
Volstritas nelaukia. Investuotojai, pernai kėlę „Apple“ ant pjedestalo, dabar masiškai parduoda jos akcijas. Nuo metų pradžios technologijų koncerno, daugelį metų laikyto sėkmės etalonu, vertybiniai popieriai krito daugiau nei 27 procentais. Tai ne laikinas svyravimas – tai signalas, kad rinka prarado tikėjimą „Apple“ gebėjimu įgyvendinti savo strateginius pažadus. Laikai, kai viskas, prie ko prisiliesdavo Kuperino kūrėjai, virsdavo auksu, kol kas baigėsi.
Spaudimas iš visų pusių
Problemą gilina tai, kad „Apple“ puolama iš visų frontų. Kol kompanija stringa su savo DI diegimu, dirbtinio intelekto lyderė „OpenAI“ jau kuria planus gaminti nuosavus techninės įrangos produktus – tiesioginį iššūkį „iPhone“ dominavimui.
Tuo pat metu reguliuotojai Vašingtone ir Briuselyje vis labiau varžo „Apple“ verslo laisvę. O teisiniai procesai prieš „Google“ kelia tiesioginę grėsmę „Apple“ pelnui. Jei paieškos sistemų gigantei bus uždrausta mokėti „Apple“ milijardus dolerių už tai, kad „Google“ būtų standartinė paieška „iPhone“ telefonuose, „Apple“ paslaugų sektorius praras vieną didžiausių pajamų šaltinių.
Strateginis vakuumas po blizgiu paviršiumi
Kukli 2025-ųjų WWDC konferencija nebuvo tik prastas renginys. Tai buvo viešas signalas, kad po blizgiu dizainu ir rinkodaros šūkiais „Apple“ viduje galimai slypi strateginis vakuumas. Įprasta sėkmės formulė – tobula techninė įranga ir nepriekaištinga programinė įranga – nebėra tokia veiksminga, kai visas pasaulis juda DI kryptimi. „Apple“ ne tik vėluoja į traukinį, bet ir rizikuoja, kad šis traukinys ją tiesiog pervažiuos. Šiuo metu „Apple“ akcijų perspektyvos atrodo atitinkamai prastai, o kelias atgal į viršūnę – gerokai sudėtingesnis nei bet kada anksčiau.
Parašyti komentarą