„Duetti“ paskelbė ataskaitą apie 2024 m. muzikos transliavimo paslaugų muzikantams mokamas sumas, dėl kurios ‚Spotify‘ gana smarkiai supyko.
Iš surinktos informacijos matyti, kad „Spotify“ už 1 000 dainos perklausų atlikėjui moka 3,00 USD, o „Apple Music“ – 6,20 USD. Tuo tarpu „Amazon“ pirmauja su 8,80 JAV dolerio, antroje vietoje – „Tidal“ su 6,80 JAV dolerio. Taigi „Spotify“ muzikantams moka vienus mažiausių įkainių. YouTube taip pat lenkia Spotify – 4,80 JAV dolerio už 1000 perklausų.
Tačiau čia reikia atsižvelgti į kiekvienos transliacijos paslaugos veiklos modelį, nes dauguma jų nesiūlo tokių nemokamų planų kaip „Spotify“. Todėl jų siūlomi mokesčiai yra mažesni nei „Apple Music“ ar „Amazon“. Tuo tarpu vienintelė iš didžiųjų srautinio duomenų siuntimo paslaugų, kuri 2024 m. taikė didesnius mokesčius nei 2023 m., buvo „YouTube“. Kai kuriuose muzikos žanruose „YouTube“ netgi pavyko suvilioti klausytojus iš „Spotify“.
Tuo tarpu „Spotify“ į šį tyrimą nereagavo, nurodydama, kad transliacijos paslaugomis apskritai nesiekiama mokėti už perklausų skaičių. Taip yra todėl, kad tokiu atveju jos būtų suinteresuotos kuo labiau sumažinti perklausų skaičių. „Spotify“ tikslas yra priešingas – kad naudotojai praleistų kuo daugiau laiko programėlėje ir mėgautųsi turiniu, kad juos sudomintų mokamo plano įsigijimas.
Vienaip ar kitaip, šiuo metu muzikantams didelę įtaką daro srautinio siuntimo paslaugos, o pastaraisiais metais ypač išryškėjo nesąžininga komercinė praktika ir realus pelnas už jų kūrybą.
Parašyti komentarą