„Lufthansa“ tikisi, kad Rusijos oro erdvė bus kuo greičiau atidaryta skrydžiams iš Europos į Aziją, pareiškė Vokietijos nacionalinės aviakompanijos vykdantysis direktorius Karstens Spors interviu Tailando žiniasklaidai. Šiuo metu skrydžiai šiuo maršrutu leidžiami vadinamajoms Rusijai draugiškoms šalims, o Europos aviakompanijos naudoja alternatyvius maršrutus, rašo portalas LSM.lv.
Vakarų valstybių vežėjams draudimas naudotis Rusijos oro erdve galioja nuo 2022 m., tačiau nė viena Europos oro linijų bendrovė nepasmerkė nesąžiningos konkurencijos, kuri sukuriama tarp Europos ir Rusijai draugiškų Azijos valstybių oro linijų bendrovių.
„Taip, Rusijos oro erdvės apylankos daro skrydžius ilgesnius, kurie mums kaip oro linijoms yra daug brangesni. Mes taip pat nutraukėme skrydžius istoriniu maršrutu Frankfurtas–Pekinas, nes matome, kad negalime konkuruoti su Kinijos aviakompanijomis“, – portalo LSM.lv pokalbyje sakė ‚Lufthansa‘ strategijos klausimų vykdomasis viceprezidentas Tamuras Goudarzi Pouru.
Reikia iš karto paminėti, kad Vokietijos nacionalinė aviakompanija nėra vienintelė, kuriai reikia vykdyti ilgesnius skrydžius į Azijos miestus. Panaši situacija yra ir Suomijos nacionalinei aviakompanijai „Finnair“, kurios kai kurių maršrutų skrydžių trukmė padidėjo net iki 50 %.
Tuo pat metu reikia pripažinti, kad Europos operatoriai jau seniai atkreipė dėmesį į nesąžiningas žaidimo taisykles. Pirmieji įspėjamieji signalai pasigirdo jau 2022 m. gruodžio mėn., kai apie tai įspėjo Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) prezidentas Villijs Volšs.
Kiek saugūs šiuo metu yra skrydžiai Rusijos oro erdvėje?
Po Azerbaidžano oro linijų bendrovės „Azerbaijan Air“ lėktuvo katastrofos, kai jis bandė nusileisti Rusijos miesto Grozno oro uoste, vis dažniau keliamas klausimas apie Rusijos oro erdvės saugumą. Taip pat nepamirštamas 2021 m. gegužės 23 d. Airijos pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ lėktuvo priverstinis nusileidimas Minsko oro uoste, siekiant sulaikyti jame buvusį opozicijos atstovą.
Iki liepos 31 d. galioja Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) išleistas konfliktų zonų biuletenis, kuriame nurodyti minėti pavojai, susiję su skrydžiais per Rusijos oro erdvę. Po Azerbaidžano lėktuvo numušimo buvo išplatintas papildomas biuletenis, kuriame nurodyta, kad kiekvienas operatorius, naudojantis Rusijos oro erdvę, turėtų atkreipti ypatingą dėmesį į oro erdvės pranešimus.
Paklaustas apie oro erdvės naudojimo taisykles ir jos saugumą, Civilinės aviacijos agentūra (CAA) atkreipia dėmesį į tai, kad Rusija įvedė oro erdvės naudojimo apribojimus kaip atsaką į Europos sektorių sankcijas.
Šaltinis: la.lv
Jus neleidžet jiems je jums vat ir viskas.