Europos automobilių pramonė vėl atsidūrė ant puslaidininkių krizės slenksčio. Pasak Automobilių komponentų gamintojų draugijos (SDCM) pirmininko Tomo Bebeno (Tomas Beben), ES priklausomybė nuo mikroschemų tiekimo iš už žemyno ribų kelia rimtą pavojų automobilių gamybai.
Šiuolaikiniuose automobiliuose naudojama iki 3000 mikroprocesorių, o jų tiekimo sutrikimai, tokie kaip „mikroschemų krizė“ 2020 m., vėl gali lemti gamybos sulėtėjimą ir didesnes kainas. Pereinant prie elektromobilių ir autonominių technologijų, puslaidininkių svarba tik didėja.
Europos lustų aktas, kuriame numatytos 43 mlrd. eurų investicijos mikroprocesorių gamybai ES plėtoti, galėtų būti problemos sprendimas. Planuojama, kad iki 2030 m. Europos dalis pasaulinėje lustų gamyboje padidės nuo 10 % iki 20 %.
Tačiau ekspertai įspėja, kad tam prireiks laiko ir didelių išlaidų. Automobilių pramonei tai yra išlikimo ir ateities, kurioje lustai taps technologinių revoliucijų pagrindu, klausimas.
„Europai reikia savų lustų, kad išvengtų katastrofos pasaulinio sutrikimo atveju“, – sakė Bebenas.
Parašyti komentarą