E-komercijoje internetinės parduotuvės sukūrimas yra tik pirmas žingsnis. Tikrasis iššūkis – padaryti ją gerai randamą potencialiems pirkėjams. Šioje vietoje į pagalbą galima pasitelkti SEO (ang. Search Engine Optimization) arba svetainės optimizavimą paieškos sistemoms. Tai veiksmingas būdas užtikrinti, kad jūsų parduotuvė internete būtų randama ir rodoma paieškos rezultatuose, kai klientai „Google“ ieško būtent tokių produktų, kuriuos siūlote jūs. Tinkamai atliktas SEO gali paversti jūsų elektroninę parduotuvę tikru pardavimų varikliu, pritraukti potencialių klientų ir skatinti juos pirkti produktus būtent iš jūsų elektroninės parduotuvės. Žinoma viskas priklauso nuo konkrečios rinkos potencialo ir konkurencinės aplinkos. Tačiau turint pergalingą SEO strategiją, neretai rezultatai gali pranokti visus lūkesčius.
Kuo SEO el.komercijoje yra išskirtinis?
Skirtingai nuo standartinio SEO (paslaugų versle), elektroninėje prekyboje daugiausiai dėmesio skiriama tokiems aspektams, kaip el.parduotuvės struktūros tobulinimas, kategorijų ir produktų optimizavimas tiksliniams raktiniams žodžiams, techninių svetainės problemų identifikavimas ir sprendimas programiniu arba rankiniu būdu. El.komercijos SEO dar neretai komplikuotas tuo, kad dažnos el. parduotuvės turi šimtus, tūkstančius ar dešimtis tūkstančių prekių, todėl reikia turėti labai gerą supratimą ir pergalingą SEO strategiją norint padaryti esminius SEO pokyčius didelės apimties el.parduotuvėse.
Itin svarbus techninių SEO žinių bagažas, ypač dirbant su el.parduotuvėmis, kurios sukurtos “JavaScript” pagrindu. Apie tai daugiau galite perskaityti čia: https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/javascript/javascript-seo-basics
Sėkmės pamatas – pergalinga SEO strategija.
Kiekvienas e. prekybos verslas yra unikalus, todėl vienas universalus požiūris nepadės. Profesionalūs SEO ekspertai kuria individualias strategijas, atsižvelgdami į pramonės šaką, tikslinę auditoriją ir produktų pasiūlą. Nesvarbu, ar tai būtų produktų aprašymų optimizavimas, schemų žymėjimo diegimas, ar kiti techniniai veiksmai. Pergalinga SEO strategija yra pamatas, bet kuriame el.komercijos projekte. Kas yra SEO strategija ir kaip ji kuriama, daugiau skaitykite čia: https://seogenerolai.lt/izvalgos/seo-strategija/
Kokios SEO naudos el.komercijoje?
1. Didesnis organinis srautas
Profesionalios SEO paslaugos el.parduotuvėms padeda pritraukti potencialius pirkėjus, kurie aktyviai ieško tokių produktų, kokius siūlote jūs. Optimizavus “Google” paieškoje el. parduotuvę atitinkamiems raktažodžiams, jūsų svetainė gali būti rodoma paieškos rezultatuose pagal užklausas, kuriose yra išreikštas didelis pirkėjų ketinimas pirkti tam tikrą prekę. Tai reiškia, kad sulauksite ne bet kokio srauto, o pritrauksite lankytojus, kurie yra pasirengę atlikti pirkimą. Tai lemia didesnius pardavimus be nuolatinių išlaidų, susijusių su mokama reklama, pvz. Google Ads.
2. Aukštesnės paieškos sistemos pozicijos
Ar žinojote, kad apie 80% naudotojų niekada nenueina paieškos sistemose giliau nei pirmasis paieškos rezultatų puslapis [1]? Tinkamai parinkus ir įgyvendinus SEO strategiją, jūsų e. parduotuvė gali pakilti į paieškos sistemų reitingų viršūnę ir taip užsitikrinti maksimalų matomumą. Aukštos pozicijos ne tik padidina lankytojų srautą, bet ir didina potencialių klientų patikimumą ir pasitikėjimą, todėl jie dažniau renkasi jūsų parduotuvę, o ne konkurentus.
3. Geresnė naudotojų patirtis
Efektyvios SEO paslaugos – tai ne tik darbas su atitikimu paieškos sistemų reikalavimams, bet ir puiki naudotojo (kliento) patirtis. Optimizuojant tokius svetainės elementus, kaip užkrovimo greitis, gebėjimas reaguoti į mobiliuosius įrenginius ir svetainės navigacijos patogumas, pagerina naudotojų sąveiką su jūsų parduotuve. Dėl to sumažėja atmetimo rodikliai, padidėja įsitraukimas ir galiausiai padidėja konversijų rodikliai.
4. Tvarus (ilgalaikis) pardavimų augimas
Vienas iš svarbiausių e. parduotuvių SEO privalumų yra jo ilgalaikis poveikis. Kitaip nei mokamos reklamos, kurios nustoja duoti rezultatų vos tik sumažinus biudžetą, SEO pastangos laikui bėgant toliau skatina organinį srautą ir pardavimus. Toks tvarus požiūris užtikrina nuolatinį klientų srautą, o tai lemia nuolatinį pajamų augimą.
5. Konkurencinis pranašumas (pranokti konkurentus)
Elektroninės prekybos rinka jau yra labai konkurencinga, tačiau naudodami tinkamas SEO strategijas galima įgyti didelį pranašumą. Optimizavę svetainę pagal konkrečiai pardavimo nišai būdingus raktažodžius, galima pralenkti konkurentus ir tapti populiariausiu pasirinkimu klientams, ieškantiems jūsų produktų.
SEO Generolai turi pergalingas SEO strategijas, kurios padės nustelbti konkurentus.
Techninių SEO žinių svarba
SEO paslaugos el.komercijoje sudėtinga sritis, reikalaujanti gilaus paieškos sistemų algoritmų, svetainių architektūros ir naudotojų elgsenos supratimo. Todėl tik profesionali SEO komanda, turinti šias technines žinias, gali susidoroti su konkrečios internetinės parduotuvės techninėmis SEO optimizavimo subtilybėmis, užtikrindama, kad visi reikalingi elementai būtų optimizuoti paieškos sistemoms.
Kitaip tariant šiais laikais yra daug asmenų, kurie pristato save SEO specialistais. Deja tik vienetai supranta visą techninių SEO veiksmų ir strategijos vertikalę el.prekyboje, ir tikrai nedaugelis sugeba pasiekti išskirtinius SEO rezultatus savo klientams.
Ar jūsų verslui reikalingos SEO paslaugos?
„Google“ paieškos sistemoje pasiektos ir įtvirtintos aukštos organinės pozicijos pagal tikslinius raktinius žodžius keičia bet kurios el. prekybos įmonės pardavimų rezultatus. Nes SEO paslaugos el.komercijai skatina nuolatinį aukštos kokybės organinį srautą iš paieškos sistemų ir įtvirtina jūsų prekės ženklą kaip autoritetą jūsų pramonės šakoje. Kylant paieškos sistemos pozicijose, jūsų el.parduotuvė įgyja patikimumo, pasitikėjimo ir lojalių klientų, o tai lemia ilgalaikį pardavimų augimą. Bet svarbiausia, kad kitaip nei mokamos reklamos, kurios laikinai padidina srautą, SEO paslaugos el.parduotuvėms užtikrina ilgalaikius rezultatus, galinčius palaikyti jūsų verslą daugelį metų.