Pirmasis 2025 m. ketvirtis nebuvo geras „Volkswagen“ kompanijai. Vokietijos koncerno pajamos sumažėjo 40 proc., o tai lėmė didėjančios gamybos sąnaudos ir sudėtinga padėtis Kinijoje. Antrąjį metų pusmetį temdo JAV muitai.
Per pirmuosius tris 2025 m. mėnesius Volkswagen grupės pelnas prieš mokesčius siekė 3,1 mlrd. eurų. Tai daug, bet net 40 proc. mažiau nei praėjusių metų pirmąjį ketvirtį, kai koncernas uždirbo 5,1 mlrd. eurų. Taigi, veiklos marža sumažėjo nuo 6 iki 3,7 proc.
Staigus „Volkswagen“ pelno kritimas
Tokios padėties priežasčių yra daug. „Volkswagen“ kovoja su didėjančiomis sąnaudomis ir pertekliniu gamybos pajėgumu Europos gamyklose. Be to, sudėtingėja padėtis Kinijos rinkoje, kur automobilių pirkėjai vis dažniau renkasi vietines markes, o ne užsienio gamintojus. Tuo tarpu Kinija šiandien yra didžiausia automobilių rinka pasaulyje, todėl rezultatai šioje rinkoje yra ypač svarbūs.
Savo įtakos turi ir mažesnis nei tikėtasi elektromobilių paklausa Europoje. Tiesa, pardavimai auga, tačiau vis dar ne tiek, kiek tikėtasi, ir ne tiek, kad būtų galima susigrąžinti patirtas išlaidas ir pradėti gaminti baterinius automobilius, kad būtų išnaudotos turimos gamybos pajėgumai.
Koks bus antrasis pusmetis? Amerikos muitai kelia grėsmę
Prie viso to prisideda neaiški situacija JAV, kur nuo mėnesio galioja muitai importuojamiems automobiliams. Jie turės įtakos Vokietijos koncerno padėčiai, nes net 80 proc. 2024 m. JAV parduotų Volkswagen grupės automobilių buvo pagaminti už šalies ribų.
Nepaisant tokio drastiško pardavimų sumažėjimo, „Volkswagen“ neatsisako metų pradžioje paskelbtų finansinių prognozių. Jos numato, kad 2025 m. pasauliniai pardavimai išaugs 5 proc., o veiklos pelningumas sieks apie 5,5 proc. Tačiau svarbu pažymėti, kad Volkswagen pabrėžia, jog šios prognozės neatsižvelgia į JAV muitų tarifus.
Tuo tarpu būtent dėl Donaldo Trumpo nestabilios fiskalinės politikos daugybė koncernų atsisakė skelbti finansines prognozes. Taip padarė, pavyzdžiui, „Mercedes“, ‚Volvo‘, „General Motors“ ir „Stellantis“.
Donaldas Trumpas šiek tiek sušvelnina muitus automobiliams
Antradienį, praėjus mažiau nei mėnesiui po muitų automobiliams įvedimo, Donaldas Trumpas šiek tiek sušvelnino savo įvestas taisykles. Pagal naująjį reglamentą importuotojas mokės tik vieną muitą, t. y. jei sumokės tarifą už importuotą automobilį, nemokės muito už plieną ir aliuminį.
Antrasis pakeitimas susijęs su… papildomomis išmokomis iš valstybės biudžeto. Įmonės, importuojančios JAV pagamintų automobilių dalis, gaus 3,75 proc. automobilio kataloginės kainos subsidiją pirmaisiais metais ir 2,5 proc. – antraisiais metais. Per šiuos dvejus metus dalių gamyba turi būti perkelta į JAV, nes vėliau subsidijos bus panaikintos.
Šaltinis: Interia.pl
Parašyti komentarą