Ar jūsų piniginė pasiruošusi išbandymui? Naujieji metai vairuotojams atneša ne tik šventinę nuotaiką, bet ir rimtų iššūkių. Degalų kainos, tarsi raketa, kyla į viršų, o ekspertai vieningai tvirtina – tai tik pradžia. Akcizų didinimas, aplinkosauginiai reikalavimai ir nepastovi geopolitinė situacija verčia sunerimti. Artimiausi metai transporto sektoriuje žada būti audringi, kupini pokyčių ir netikėtumų.
Degalų kainų šuolis: kaltininkų sąrašas ilgas
Lietuvos inovatyvios energetikos ir prekybos asociacijos (LIEPA) duomenimis, 2024-ieji degalų kainų atžvilgiu buvo gana stabilūs. Tačiau 2025-ieji žada visai kitokį scenarijų. Pagrindinis kaltininkas – augantis akcizas. Benzinui jis liks toks pat, tačiau papildomai bus įvesta kintamoji akcizo dalis – anglies dvideginio dedamoji. Tai reiškia, kad benzinas brangs maždaug 8 centais už litrą.
Tačiau didžiausią šoką patirs dyzelino vairuotojai. Akcizo didinimas ir anglies dvideginio dedamoji išaugins kainą net 16 centų už litrą! Prie to prisideda ir didėjanti atsinaujinančių išteklių dalis degaluose.
Verta žinoti, kad akcizai tiesiogiai įtraukiami į degalų kainą, todėl net ir maži pokyčiai gali turėti didelį poveikį galutinei kainai. Valstybė yra numačiusi akcizų degalams didėjimą iki pat 2030 metų, tad tiek vairuotojams, tiek visam transporto sektoriui teks susitaikyti su tuo, kad degalų kainos palaipsniui augs.
Dvigubas smūgis: akcizai ir naftos kainos
Visi trypia ir laukia sausio mėnesio, kuomet prisieks naujasis JAV prezidentas Donaldas Trumpas. Kas jo galvoje – neaišku, tad gali būti paskelbtas naftos kainų karas, kuris galėtų kainas sumažinti. Tačiau jei tai neįvyks, kaina gali pradėti judėti į priešingą pusę ir galime sulaukti dvigubai didesnio mažmeninės degalų kainos augimo efekto.
Ar Lietuva taps „degalų turizmo” šalimi?
Ekspertai nerimauja, kad pernelyg spartus mokesčių didinimas gali turėti neigiamų pasekmių. Mažės vartojimas, o Lietuvos degalų pardavėjai pralaimės konkurencinę kovą su kaimyninių šalių prekybininkais. Lietuva nedidelė, tad nemaža dalis vartotojų, jau nekalbant apie transporto sektoriaus įmones, pigesnius degalus pilsis kaimyninėse šalyse. Vėl susidursime su „degalų turizmu”, tad į šalies biudžetą nebus surenkami planuojami mokesčiai.
Žaliasis kursas: iššūkiai ir galimybės
Seimas netrukus pradės diskusijas dėl Atsinaujinančių išteklių direktyvos (REDIII), kurioje numatyta, kad 2030 m. ES šalyse 29 proc. transporto naudojamos energijos turės būti pagaminta iš atsinaujinančių energijos išteklių. Tai reiškia, kad reikės didinti biodegalų, biometano ir elektros naudojimą transporte.
Ką daryti vairuotojams?
Akivaizdu, kad 2025-ieji vairuotojams nežada lengvų metų. Degalų kainų didėjimas – neišvengiamas. Tačiau yra ir gerų žinių. Transporto sektorius juda tvarumo link, o tai ilgainiui gali atnešti naudos ir vairuotojams. Svarbu sekti naujienas, domėtis alternatyvomis ir būti pasiruošusiems pokyčiams iš anksto.
Šaltiniai: lrt.lt
Eilinis žmonęs gasdinantis straipsnis, niekas į tokius pezalus nebekreipia dėmesio. Ka dabar reik pasidaryt? Galva į smėli sukišt ir laukt kol pagerės?
Kiekvienais metais čia mus gąsdina, tik mes nebijom nieko. O tas Adomas aplamai dažnai visokias nesąmones rašineja. Dar jaunas, matyt, gyvenimo nematęs …
Artejame prie haoso….ir taip aisku…
Žmones prades gudraut ieškot išeičiu….
O tai nieko gero neduoda niekam….
Šaliai pigiau yra išstoti iš ES kaip UK negu auginti ubagu krašta…
Ir tegu neswaigsta,kad ES išgelbes pasauli…
Pirmiause nustotu medžius pjauti visi nes pašalinus pavesi saulute dar ne tiek ikantis žemes paviršiu…bet turbut visiem taip gerai nubira,kad niekam neidomu….
Čia kaip ir tinklais žuvi traukia ,bet ubagas daugiau pagaves nubaudžiamas nerealiom baudom…
Ir sako žuvies mažieji….
Bukaprotizmas arteja….žmogus sukure pasauli žmogus ir sunaikins ….tai jau prasidejo….