Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Tokio reido dar nematėte: pareigūnų akiratyje – paspirtukai, dviratininkai ir net maisto kurjeriai

4 min. skaitymo

Tokios apimties reido Lietuvoje dar nebuvo – policija kartu su savanoriais, šauliais ir net bendruomenių nariais jungiasi prie visoje Europoje startavusios saugumo iniciatyvos. Todėl gegužės 21 – 23 dienomis policijos keliuose bus ypač daug.

Šią prevencinę priemonę inicijavo Europos kelių policijos tinklas ROADPOL. Tai – pirmas tokio masto reidas, kuriuo siekiama kontroliuoti ne tik tradicinius dviračius ar motociklus, bet ir sparčiai išpopuliarėjusias elektrines mikrojudumo priemones: elektrinius paspirtukus, motorinius dviračius, mopedus.

 

Reidas su aiškia žinute: saugumas – ne privilegija, o atsakomybė

Didžiausias akcijos tikslas – ne bausti, o kalbėtis. Aiškinti, rodyti, priminti. „Tai – apie sąmoningumą, apie tai, kad kelyje visi esame lygūs: ar esi pėsčiasis, ar vairuoji elektrinį paspirtuką, ar sėdi prie vairo“, – sako vienas pareigūnų, dalyvausiančių šiame reide.

Tačiau kartu – ir apie labai konkrečius pažeidimus. Bus tikrinama, ar nepilnamečiai vairuotojai turi teisę naudotis tam tikromis transporto priemonėmis, ar nevažinėja dviese ant vieno paspirtuko, ar mūvi šalmus, jei to reikalauja taisyklės. Šalmas, beje, gali būti skirtumas tarp įbrėžimo ir ligoninės skyriaus.

Pareigūnai stebės, ar dviratininkai ir paspirtukininkai laikosi greičio ribojimų – primename, kad važiuojant greta pėsčiųjų greitis neturėtų viršyti 7 km/val., o bendras judėjimo greitis turi būti ne didesnis kaip 20 km/val.

Bus vertinamas ir kelių eismo taisyklių laikymasis: ar važiuojama dviračių takais ar leistina kelio dalimi, ar paisoma kelio ženklų, ar netraukiama paspirtuku per pėsčiųjų perėją, kas dažnai tampa kritinių situacijų priežastimi.

 

Kurjeriai – padidinto dėmesio centre

Nemažai dėmesio bus skirta tiems, kurie važiuoja ne tik savo malonumui, bet ir darbui. Kalbame apie maisto pristatymo kurjerius, kurių – ypač šiltuoju metų laiku – pilni miestų centrai, parkai ir net pėsčiųjų alėjos. Dauguma jų juda elektriniais paspirtukais arba dviračiais, dažnai – skubėdami, rizikuodami, manevruodami tarp žmonių ir automobilių.

Pareigūnai žada ne tik stebėti jų elgesį kelyje, bet ir priminti, kad užsakymai neturi būti pristatomi žmogaus saugumo kaina. Perpildytas krepšys, nesaugus greitis, važinėjimas šaligatviais tarp vaikų ir vyresnio amžiaus žmonių – visa tai gali baigtis ne tik bauda, bet ir nelaime.

Vairuotojai – ne stebėtojai, o atsakingi dalyviai

Beje, reidas apims ne tik „dviračių“ pusę. Policija taip pat stebės, kaip su dviratininkais elgiasi automobilių vairuotojai. Ar išlaiko saugų atstumą aplenkdami? Ar sustoja prie perėjų, kai kerta dviratininkas? Ar nesukelia konflikto posūkiuose?

Tai ne vien mandagumo, bet ir gyvybių klausimas – statistika rodo, kad kasmet Lietuvoje per avarijas nukenčia dešimtys dviratininkų ir paspirtukininkų, ir dauguma incidentų nutinka ne dėl jų kaltės.

Akcija su dideliu žvilgsniu į ateitį

Šis reidas – ne tik vienkartinė akcija. Tai dalis platesnės strategijos, kuria siekiama suvaldyti sparčiai besiplečiantį mikrojudumo sektorių. Elektriniai paspirtukai ir dviračiai jau seniai peržengė „laisvalaikio pramogos“ ribas – tai tapo transportu, kuriuo žmonės važiuoja į darbą, į universitetą, veža prekes. Tačiau kelių kultūra, taisyklių išmanymas ir atsakomybės jausmas kartais nespėja paskui technologijų pažangą.

Lietuva nėra vienintelė tokia – visoje Europoje jau fiksuojamos tendencijos, rodančios, kad eismo įvykių su mikrojudumo priemonėmis skaičius auga. Todėl ROADPOL iniciatyva siekiama ne tik užkirsti kelią pažeidimams, bet ir pradėti naują pokalbį apie tai, kaip turėtų atrodyti saugus, atsakingas, žalias judėjimas miestuose ir už jų ribų.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus