Kai kurie operacinės sistemos „Windows 11” naudotojai susidūrė su neįprastu vienos iš sisteminių paslaugų elgesiu, kuris be jokios aiškios priežasties sunaudoja iki 10 proc. procesoriaus kompiuterinių išteklių. Kompanija „Microsoft” dar nepaskelbė oficialios pataisos, tačiau entuziastai jau nustatė probleminį komponentą ir rado būdą, kaip laikinai atsikratyti nemalonaus trikdžio.
Tai „Microsoft Cross Device” paslauga, kuri yra prijungta prie programos „Phone Link”, skirtos duomenims tarp kompiuterio ir mobiliojo įrenginio sinchronizuoti. Vienas pirmųjų apie neįprastą šio proceso elgesį oficialiame „Microsoft” forume pranešė leginmat90, pažymėjęs, kad jis nuolat naudoja nuo 7 iki 10 % procesoriaus našumo.
Šios problemos egzistavimą patvirtino techninių leidinių „Tom’s Hardware” ir „Neowin” redaktoriai. Be to, su panašiu defektu anksčiau buvo susidūrę „Insider Preview” testavimo programos dalyviai. Nepaisant to, kad bendrovė pripažino „Windows” sutrikimą, jo ištaisymas dar neišleistas. Verta pažymėti, kad gedimas pasireiškia pasirinktinai ir turi įtakos ne visiems naudotojams.
Vienintelė išeitis – laikinai išjungti kompiuterio ir išmaniojo telefono sinchronizavimo funkciją. Tai galite padaryti sistemos nustatymuose („Programos” -> „Išplėstiniai programų nustatymai” -> „Įrenginio perkėlimas” -> pasirinkite „Išjungta”). Arba galite rankiniu būdu sustabdyti „Microsoft Cross Device Service” per įrankių juostą „Įrankiai”:
- paspauskite klavišų kombinaciją Win + R;
- lange „Paleisti programą” įveskite services.msc ir paspauskite Enter;
- sąraše raskite elementą „Cross Device Service”;
- spustelėkite dešinįjį pelės klavišą ir pasirinkite „Properties” (savybės);
- lauke „Startup type” (paleidimo tipas) pasirinkite parinktį „Disabled” (išjungta);
- spustelėkite „Apply”.
Pirmiau atlikti veiksmai padės laikinai išspręsti problemą, kol bus išleistas oficialus „Windows 11” pataisymas.