Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Motociklininkų gestai ir signalai kelyje – ar žinote, kad tokie yra?
Automobiliai / Transporto priemonės

Motociklininkų gestai ir signalai kelyje – ar žinote, kad tokie yra?

Motociklų vairuotojų gestai
Dalintis

Be standartinių šviesos signalų motociklininkai bendraudami kelyje aktyviai naudoja ir kitokius signalus – ranka. Tai ne tik būdas pagerinti saugumą, bet ir sąveikos tarp motociklininkų įvairiose situacijose priemonė. Šiame straipsnyje apžvelgsime pagrindinius rankos signalus, kuriuos naudoja motociklų vairuotojai , jų reikšmę ir pritaikymą.

 

Oficialūs motociklininkų gestai

Kelių eismo taisyklėse minimi tik trys gestai. Jie atliekami kairiąja ranka, o dešinioji ranka turi būti nuolat ant rankenos ir valdyti stabdžių svirtį (šis principas galioja ir neoficialiems gestams).

Vertikaliai žemyn padėta ranka pakeičia „Stop“ šviesą ir reiškia staigų stabdymą arba visišką sustojimą. Ranka turi būti tiesi, delnas atviras, kad būtų geriau matomas dideliu atstumu. Važiuojant tamsiu paros metu geriau mūvėti pirštines su šviesą atspindinčiais elementais arba apvynioti ranką šviesiu audiniu. Į kairę ištiesta ranka reiškia posūkį į kairę. Per alkūnę į viršų sulenkta ranka reiškia posūkį į dešinę.

 

Neoficialūs motociklininkų gestai

Kai kurios baikerių asociacijos turi savo gestų kalbą, kuri gali turėti dešimtis pavadinimų. Tačiau yra ir universalių gestų, kuriuos supranta bet kurios šalies motociklininkai.

Per alkūnę sulenkta kairė ranka su ištiestu rodomuoju pirštu rodo pasirengimą. Kai vadovas duoda šį signalą, grupė turėtų užsidėti šalmus, patikrinti savo įrangą, įsitikinti, kad turi pakankamai degalų, ir pranešti, jei iškilo kokių nors problemų. Keli rodomojo piršto pasukimai prieš laikrodžio rodyklę rodo, kad reikia užvesti ir pašildyti variklius.

Delnas, pakeltas įstrižai virš galvos, reiškia rikiavimąsi viena kolona, V formos Taikos gestas rodo rikiavimąsi dviem kolonomis. Staigus kairės rankos mostelėjimas iš apačios į viršų reiškia judėjimo pradžią. Tas pats ženklas judėjimo metu sako apie būtinybę pagreitinti.

Greitas kairės rankos mostelėjimas delnu į viršų reiškia leidimą aplenkti. Priešinga reikšmė yra rankos judesys iš viršaus į apačią delnu žemyn – jis naudojamas tais atvejais, kai aplenkti būtų pavojinga arba pats motociklininkas nori važiuoti į priekį.

Sklandus kairės rankos judesys iš viršaus į apačią reiškia būtinybę sulėtinti koloną dėl kelių policijos posto arba blogo kelio.

Norėdami parodyti pavojų kelyje, galite naudoti kairės rankos rodomąjį pirštą.

Norėdami paprašyti sustoti, turite nuleisti kairę ranką 45 laipsnių kampu ir nukreipti delną eismo kryptimi.

Poreikis išjungti variklius parodomas staigiu per alkūnę sulenktos rankos judesiu iš kairės į dešinę. Kai kurie gestai skirtingose šalyse gali būti skirtingai interpretuojami, todėl reikia būti atsargiems.

Kelių eismo taisyklėse paminėtus oficialius gestus turėtų žinoti kiekvienas motociklininkas. Su neoficialiais ženklais keliauti grupėmis ir kolonomis daug lengviau. Jie padidina saugumą kelyje ir padeda išvengti nesusipratimų.

 

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Perdirbtas plastikas automobiliuose

Daugiau perdirbto plastiko automobiliuose. ES griežtina reikalavimus ir nustato naujas sąlygas

Antradienį Europos Sąjungos Taryba pranešė, kad susitarė nustatyti reikalavimus, kuriais siekiama užtikrinti,...

BYD Seal 5 DM-i 2

Kinija puola „Corollas“ ir „Octavias“! Ar šis naujas liaudies automobilis pakeis žaidimo taisykles?

Kinijos automobilių gamintojai vis drąsiau žengia į mūsų rinką, o dabar į...

Sprogusi oro pagalvė

„Citroën“ atšaukia 441 000 automobilių – sugedusios oro pagalvės gali sprogti

„Citroën“ atšaukia 441 000 „C3“ ir „DS3“ modelių dėl defektinių „Takata“ oro...

Subaru Forester 2025 hibridas

Kokie hibridai liks kelyje po 2030 m.? Europos Sąjungos sprendimų užkulisiai ir įtaka rinkai

Artėjant 2030 metams, automobilių pramonė atsidūrė lūžio taške. Europos Sąjunga, siekdama ambicingų...