Vienas žinomiausių pasaulio orientyrų, Paryžiaus ir visos Prancūzijos simbolis – Eifelio bokštas – susiduria su rimtomis finansinėmis problemomis, gresiančiomis milijoniniais nuostoliais. Auditas atskleidė nerimą keliančią tendenciją: bokšto operatorius nesugeba valdyti savo veiklos, o bilietų kainų didinimas, skirtas situacijos gelbėjimui, tik atbaido turistus.
Milijoniniai nuostoliai ir niūrios prognozės
„The Times” rašo, kad remiantis Prancūzijos audito rūmų ataskaita, bokšto operatorė – savivaldybės valdoma įmonė „Societe d’Exploitation de la Tour Eiffel” (SETE) – 2024 metais patyrė 8,5 milijono eurų nuostolių.
Prognozės dar pesimistiškesnės: auditoriai mano, kad iki 2031 metų įmonės deficitas pasieks 31 milijoną eurų, todėl reikės imtis neatidėliotinų ir drastiškų priemonių.
Pagrindinės finansų krizės priežastys
Prancūzijos audito rūmai nustatė šias pagrindines problemas:
- Renovacijos išlaidų nepakankamas įvertinimas: ekspertai kritikuoja operatorių už tai, kad jis gerokai nuvertina faktines bokšto kapitalinio remonto ir renovacijos išlaidas.
- Per didelės išmokos ir atlyginimai darbuotojams: inspektoriai taip pat kritikavo dosnią SETE 441 darbuotojui taikomą išmokų ir atlyginimų sistemą.
- COVID-19 pandemijos poveikis: ataskaitoje nurodoma, kad problemos paaštrėjo pandemijos metu, kai dėl užsitęsusio bokšto uždarymo SETE prarado 149 milijonus eurų pajamų ir vis dar negali visiškai atkurti savo finansinės padėties.
Bilietų kainų didinimas – kontroversiškas sprendimas
Siekdama kompensuoti nuostolius, SETE griebėsi nepopuliarios priemonės – bilietų kainų didinimo. Šiais metais kainos išaugo 18 procentų ir pasiekė 36,10 euro už bilietą į viršūnę, o jau planuojami tolesni didinimai.
Tačiau, pasak audito rūmų, ši strategija neduoda norimo rezultato: priešingai, turistai pradeda prarasti susidomėjimą Eifelio bokštu, o apskritai mažėja Paryžių lankančių turistų skaičius.
Kas laukia Eifelio bokšto ateityje?
Ši situacija kelia abejonių dėl vieno iš svarbiausių pasaulio turistinių objektų tvarumo ir reikalauja nedelsiant spręsti šią problemą. Būtina ne tik stabdyti tolesnį finansų krizės gilėjimą, bet ir išsaugoti Prancūzijos sostinės simbolio patrauklumą turistams iš viso pasaulio.
Ekspertai pabrėžia, kad be rimtų struktūrinių reformų ir išlaidų optimizavimo Eifelio bokštas gali susidurti su dar didesniais iššūkiais ateinančiais metais. Klausimas lieka atviras: ar pavyks rasti sprendimą, kuris tenkintų tiek finansinius poreikius, tiek turistų lūkesčius?